Nestle планира нови повишения на цените, след като инфлацията изяде печалбите ѝ

Nestle планира нови повишения на цените, след като инфлацията изяде печалбите ѝ

Най-големият световен производител в хранителната индустрия Nestle (NESN.S) ще продължи да повишава цените тази година, след като по-скъпите съставки изядоха печалбите на компанията през 2022 г. Това каза главният изпълнителен директор Марк Шнайдер в четвъртък, цитиран от Reuters. Инфлацията се ускори до безпрецедентни нива, разходите за живот се увеличиха, геополитическото напрежение се усети по целия свят, каза Шнайдер.

Nestle отчете по-слаба от очакваното годишна нетна печалба, въпреки че най-голямата група за производство на храни в света прехвърли по-високите си разходи за суровини на потребителите, като повиши цените.

Производителят на шоколадовите десерти KitKat и кафето Nescafe заяви, че нетната му печалба е спаднала до 9,3 млрд. швейцарски франка (10,08 млрд. долара). Така тя не е отговорила на прогнозата на анализаторите за 11,6 млрд. франка.

Нетната печалба достигна 16,9 млрд. франка година по-рано, когато компанията реализира голяма печалба от продажбата на дела си в L’Oreal. Сегашният по-слаб резултат се дължи и на факта, че маржовете леко се понижиха през последната година.

Приходите от продажби са нараснали до 94,4 млрд. франка, но се оказаха под очакваните 95,02 млрд. франка, въпреки увеличенията на цените, направени през годината.

Индустрията за пакетирани храни повиши цените на стоките си, за да се справи с нарастващите разходи за всичко – от какао до слънчогледово олио и пшеница. Индустрията вече се беше сблъскала с проблеми с веригата на доставките по време на Covid-19 и с по-високите разходи за суровини, след като Русия нападна Украйна, което допълнително повиши цените на енергията и на други суровини.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ