Nike възлага надежди на Олимпиадата в надпреварата да си върне пазарния дял

Nike възлага надежди на Олимпиадата в надпреварата да си върне пазарния дял

Nike възлага надежди на Олимпиадата в надпреварата да си върне пазарния дял

Nike е готов да разкрие нови екипи за олимпийските национални отбори, които спонсорира, включително САЩ и Кения, като се стреми да укрепи пълномощията си като марка екипировка за представяне за топ спортисти, както и за обикновени потребители, предава Ройтерс.

След дълъг период на слаби продажби, това лято Олимпийските игри в Париж предлагат нов шанс за Nike, официален доставчик на екипировка на отбора на САЩ, да насочи вниманието на света към своите така наречени продукти за производителност като обувки за бягане.

Обувките от висок клас, които Nike ще поставят в центъра на вниманието на Олимпиадата, обслужват сравнително ограничена аудитория от любители бегачи, готови да похарчат $285 за най-новия модел Nike Alphafly 3. Това се сравнява с 250 долара за еквивалентния Adizero Adios Pro 3 на Adidas.

Марки като On Running, Hoka и Lululemon отнемат пазарен дял от Nike, докато тенденцията да се откажат от масивните баскетболни маратонки и да се насочат към нископрофилни обувки „тераса“ като Adidas Samba също вреди на гиганта за спортно облекло.

Преди три седмици Nike предупреди, че приходите й през първата половина на финансовата 2025 г. ще се свият и каза, че ще намали поръчките на утвърдени обувки като Air Force 1, тъй като се опитва да се съсредоточи върху нови, иновативни продукти.

Докато Nike, с годишен приход от 51,2 милиарда долара през годината до 31 май 2023 г., е много по-голям от Adidas и Lululemon, анализаторите от HSBC очакват годишният му ръст на продажбите да изостава от тези марки през 2024, 2025 и 2026 г.

„Напоследък не са имали много вълнуващи продуктови иновации“, каза Том Никич, анализатор в Wedbush в Ню Йорк.

Виждането на олимпийци да чупят рекорди в екипировката на Nike може да тласне повече купувачи към марката. „Остава да видим дали Nike има силния продукт, за да се възползва от вниманието, което ще получи“, каза Никич.

Ръководителите на Nike казаха в края на миналата година, че ще се фокусират повече върху обувките за бягане - област, в която Nike изостава от конкуренцията. Наред с други неща, Nike има за цел да продава повече обувки за бягане от начално ниво, които обикновено струват между $100 и $150 за чифт.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ