Nike намалява пазарния си дял в ключови продукти, а това тревожи анализатори и инвеститори

Nike намалява пазарния си дял в ключови продукти, а това тревожи анализатори и инвеститори

Nike намалява пазарния си дял в ключови продукти, а това тревожи анализатори и инвеститори

Nike все повече разчита на своите емблематични баскетболни обувки, за да увеличи продажбите си, но тъй като гигантът за спортно облекло пренасочва фокуса си към по-новите марки, някои анализатори и инвеститори се чудят дали това не е грешка.

Акциите на търговеца на дребно се понижиха с 5,6% в разширената търговия в четвъртък след конферентен разговор за печалбите, в който ръководителите признаха, че Nike е загубила дял в обувките за бягане - категория, която набра популярност през последната година, предава Ройтерс

Финансовият директор на Nike Мат Френд съобщи на инвеститорите, че компанията намалява доставките на "класически" обувки, включително маратонките на компанията Air Force 1, за да се съсредоточи върху предстоящите пускания и разработването на нови продукти.

Ходът е голяма промяна за Nike в сравнение с преди пет години, когато баскетболни обувки от марката Jordan и вдъхновени от корта стилове като Air Force 1 и Nike Dunk стимулираха продажбите на маратонки на компанията. Потребителите обаче имат нови фаворити на пазара като On и Deckers, притежавани от Hoka, които грабнаха повече пространство на рафтове в световен мащаб.

Обувките Nike Air Jordan, произведени за първи път за американската баскетболна звезда Майкъл Джордан по време на престоя му в Чикаго Булс, бяха пуснати през 1985 г. Маратонките скоро станаха глобална мания благодарение отчасти на реклами с участието на Джордан и режисьора Спайк Лий с мотото „It's gotta be the shoes". 

Данни от аналитичната фирма Altan Insights, която проучва пазара на колекционерски маратонки, показват, че Nike е удвоила броя на Air Jordan 1 Highs, пуснати чрез своето приложение SNKRS между 2019 г. и 2023 г., и е утроил броя на Nike Dunk Lows, пуснати през същия период.

Въпреки че Nike не съобщава какъв процент от общите ѝ приходи идват от Jordan, марката представлява приблизително 16% от приходите на едро на търговеца, според годишния отчет на Nike за фискалната 2023 г. - с 29% повече в сравнение с предходната година.

Но нарастващата популярност на по-нови марки като On и Hoka, както и на утвърдени спортни играчи като New Balance предполага, че значението на продажбите в Jordan се е превърнало в пасив за компанията, казаха анализатори. Един от проблемите е промяната на потребителските вкусове, според анализатора на Stifel Джеймс Дъфи. 

Според Джесика Рамирес, старши анализатор на Jane Hali & Associates, по-новите баскетболни обувки на Nike нямат същата популярност сред купувачите като ретро стиловете.

Разбира се, някои стилове баскетболни обувки Nike, включително Air Jordan 11 Retro, в момента са в тенденция, макар и не като спортни обувки. „Причината да виждаме всички тези промоции в не-ретро баскетболните стилове на Nike е, че те не са модна униформа, както е носенето на чифт 11-ки“, каза анализаторът на Williams Trading Сам Позър. 

Акциите на Nike са загубили 16% от стойността си през последните 12 месеца, докато акциите на Deckers са се удвоили. 

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ