Новият изпълнителен директор на Stellantis и висшия му мениджърския екип трудно се справят със спада на акциите

Новият изпълнителен директор на Stellantis и висшия му мениджърския екип трудно се справят със спада на акциите

Новият главен изпълнителен директор Stellantis Антонио Филоса започна мандата си в понеделник, като запази предишната си позиция на ръководител на ключовия северноамерикански пазар. Същевременно той избягна големи промени във висшия управленски екип на френско-италианския автомобилен производител, съобщава Reuters.

Акциите на Stellantis бяха за кратко спрени при отварянето, след като паднаха с повече от 5% Източник, запознат с въпроса, каза, че решението на Филоса да запази поста си в Северна Америка произтича от ангажимента му да продължи работата, която е започнал преди около девет месеца, за обновяване на местния пазар, което е в основата на последните проблеми на Stellantis. Той също така е искал да продължи да контролира въздействието на американските тарифи, добавя източникът пред агенцията.

Акциите на Stellantis паднаха с 10% от назначаването на Филоса в края на май, като инвеститорите са разочаровани, че след шестмесечно търсене беше избран вътрешен човек, който да замени Карлос Таварес. Целта беше да да се съживят печалбите на автомобилния производител, бизнеса в САЩ и цената на акциите.

Междувременно  стана ясно, че директорът по покупките на Stellantis Максим Пика напусна поста си, съобщи компанията в прессъобщение. Според западните медии той се смята за един от най-вероятните кандидати за ръководител на друг автомобилен производител - Renault. Миналата седмица главният изпълнителен директор на Renault Лука де Мео обяви решението си да се оттегли на 15 юли и да се заеме с нови предизвикателства извън автомобилния сектор. Очаква се де Мео да стане новият главен изпълнителен директор на френския холдинг Kering, който притежава модни марки като Gucci и Yves Saint Laurent.

Глобалният автомобилен сектор също се бори с агресивната конкуренция от Китай, особено при електрическите превозни средства, въздействието на вносните тарифи на президента на САЩ Доналд Тръмп, както и регулаторните несигурности.

„В този контекст тези вътрешни избори за позиция на главен изпълнителен директор и след това за висше ръководство, не се явяватт катализатор за покпупки на краткосрочните инвеститори“, каза Масимо Баджани, основател на Niche Asset Management в Лондон, която продаде акции на Stellantis през миналата година.

Новият мениджърски екип Stellantis има общо 16 преки подчинени на Филоса, в сравнение с до 33 подчинени при Таварес, който се оттегли през декември. Всички повишени мениджъри бяха вътрешни и почти не са направени промени. Филоса, която ще проведе онлайн среща с всички служители на Stellantis в сряда, планира също да се среща лично с всички членове на висшия управленски екип веднъж месечно, каза източникът.

Филоса, който навършва 52 години в четвъртък, засега ще бъде базиран предимно в Детройт. Той беше повишен в ръководител за Северна Америка през октомври миналата година от Таварес, в един от последните му ходове за преструктуриране на бизнеса, преди да го напусне.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Япония вдигна изтребители, след като руски стратегически бомбардировачи прелетяха над Японско море
Канцлерът Мерц очаква САЩ да освободят германското подразделение на „Роснефт“ от санкции
Орбан: Унгария работи върху начин за заобикаляне на американските санкции срещу руските петролни компании
Ще плащаме ли „такса водомер”, без дори да ползваме вода?
Бързото ранно разпространение на птичи грип в Европа поражда опасения от нова криза
Културни кодове: Кандидатстването за работа стана твърде скъпо начинание
Гърция предоставя на концесии за природен газ четири блока край Пелопонес и Крит
Продажбата на активи на „Лукойл" ще става след решение на МС при одобрение от ДАНС