Одитът на производството на самолета Boeing 737 Max е открил „десетки проблеми“

Одитът на производството на самолета  Boeing 737 Max е открил „десетки проблеми“

Одитът на производството на самолета Boeing 737 Max е открил „десетки проблеми“

Регулаторите за въздушна безопасност на САЩ откриха „десетки проблеми“ в съоръженията, собственост на Boeing и един от ключовите му доставчици, след шестседмичен одит на производството на реактивния самолет 737 Max, според в. The ​​New York Times, цитиран от CNBC.

Федералната авиационна администрация(FAA) започна разследването, след като панел на вратата се откъсна от полет 737 Max 9 на Alaska Airlines  в началото на януари, инцидент, който привлече интензивен контрол върху практиките на Boeing за контрол на качеството.

Статията на вестника, публикувана във вторник, се основава на преглед на вътрешна слайд презентация на FAA и предлага поглед към многобройните проблеми, открити от одиторите. Много от проблемите попадат в категорията неспазване на „одобрени производствени процеси“ и неспазване на подходяща документация за контрол на качеството, според The ​​New York Times.

Одиторите на FAA установиха, че от 89 продуктови одита, които са били проведени, Boeing е преминал 56 теста и не е успял 33 от тях, според доклада.
По време на шестседмичния одит FAA също проведе 13 продуктови одита, които се фокусираха върху  компанията Spirit AeroSystems, която прави фюзелажи за Boeing 737 Max - от тях само шест одита доведоха до преминаващи оценки, а седем бяха неуспешни,  съобщава изданието.

Документ, разгледан от The ​​New York Times, установи, че механик в Spirit е използвал хотелска карта с ключ, за да провери уплътнението на вратата. В друг случай се съобщава, че FAA е видяла механиците на Spirit да нанасят течен сапун Dawn върху уплътнението на вратата, за да го използват като смазка в „процеса на монтиране“. Съобщава се, че говорител на Spirit каза, че компанията „преглежда всички идентифицирани несъответствия за коригиращи действия“. В края на февруари FAA даде на Boeing 90 дни да разработи план за подобряване на контрола на качеството. Приблизително по същото време докладът на експертна група за Boeing установи „разрив“ между висшето ръководство и служителите по отношение на културата на безопасност. Докладът на панела беше изискан от Конгреса на САЩ след две катастрофи през 2018 г. и 2019 г., включващи самолети Boeing 737 Max, убиха всички пътници и екипаж на борда - общо 346 души.

В отговор на статията на  NYT и неотдавнашния доклад на експертната група Boeing заяви, че продължава „да прилага незабавни промени и да разработва цялостен план за действие за подобряване на безопасността и качеството“.

„Ние сме изцяло фокусирани върху предприемането на значителни, демонстрирани действия с прозрачност на всяка крачка“, се казва в изявление на  Boeing за  CNBC.
В допълнение към FAA, Националният съвет по безопасност на транспорта проучва какво е причинило издухването на панела на вратата на реактивния самолет 737 Max по време на инцидента с Alaska Airlines, а според съобщенията Министерството на правосъдието е започнало криминално разследване срещу компанията.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ