Откриха мъртъв бивш служител на Boeing, алармирал за проблеми с безопасността при самолети на компанията

Откриха мъртъв бивш служител на Boeing, алармирал за проблеми с безопасността при самолети на компанията

Бивш служител на Boeing, известен с това, че е изразявал опасения относно производствените стандарти на фирмата, е намерен мъртъв в САЩ, предаде Би Би Си.

Джон Барнет е работил за Boeing в продължение на 32 години до пенсионирането си през 2017 г. по здравословни прични.

В дните преди смъртта си той е давал показания в съдебно дело срещу компанията.

От Boeing заявиха, че са натъжени да научат за смъртта на Барнет. Съдебният лекар от окръг Чарлстън е потвърдил смъртта му пред Би Би Си вчера.

Той е констатирал, че 62-годишният мъж е починал от „самонараняване“ на 9 март. Полицията разследва случая.

От 2010 г. Барнет работи като мениджър по качеството в завода в Северен Чарлстън, където се произвежда моделът 787 Dreamliner - модерен пътнически самолет, използван главно за маршрути на дълги разстояния.

През 2019 г Барнет заяви пред Би Би Си, че служители, които са били подложени на натиск, умишлено не са спазвали стандартите на компанията при монтирането на части на самолетите на производствената линия.

Той също така каза, че е открил сериозни проблеми с кислородните системи, което може да означава, че всяка четвърта дихателна маска няма да работи при спешен случай.

Скоро след като е започнал работа в Южна Каролина, той е изразил опасения, че стремежът да се построят нови самолети означава, че процесът на сглобяване е бил прибързан и безопасността е била компрометирана – нещо, което компанията отрече.

По-късно той заяви пред Би Би Си, че работниците не са спазили процедурите, предназначени за проследяване на компоненти във фабриката, позволявайки дефектните компоненти да изчезнат.

Според него в някои случаи дефектните части дори са били изваждани от кофите за скрап и са били монтирани на самолети, които се строят, за да се предотвратят забавяния на производствената линия.

Той също така твърди, че тестовете на аварийни кислородни системи, които трябва да бъдат монтирани на 787, са показали неизправно от 25%, което означава, че всеки четвърти може да не успее да се разгърне при истинска авария.

Барнет каза, че е предупредил мениджърите за своите опасения, но те не са предприети никакви действия.

От Boeing отхвърлят неговите твърдения. Въпреки това, след преглед през 2017 г., Федералната авиационна администрация на САЩ (FAA) потвърди някои от опасенията на Барнет.

Установено е, че местоположението на най-малко 53 „несъответстващи“ части във фабриката е неизвестно и че те се смятат за изгубени. На Boeing беше наредено да предприеме коригиращи действия.

Относно проблема с кислородните бутилки, компанията каза, че през 2017 г. е „идентифицирала някои кислородни бутилки, получени от доставчика, които не са били разположени правилно“. Boeing обаче отрече някой от тях действително да е бил монтиран на самолети

След като се пенсионира, Барнет започна дългогодишно съдебно дело срещу компанията.

Той я обвини в опорочаване на неговия характер и възпрепятстване на кариерата му заради проблемите, които е извадил на преден план  - обвинения, отхвърлени от Boeing.

Преди смъртта си Барнет е бил в Чарлстън за правни интервюта, свързани с този случай.

Миналата седмица той даде официални показания, в които беше разпитан от адвокатите на Boeing, преди да бъде подложен на кръстосан разпит от собствения си адвокат.

Той трябваше да бъде подложен на допълнителен разпит в събота. След като не се е появил, в хотела му са били направени справки.

Впоследствие той е намерен мъртъв в пикапа си на паркинга на хотела.

Говорейки пред Би Би Си, неговият адвокат определи смъртта му като „трагична"“

„Натъжени сме от кончината на г-н Барнет и мислите ни са със семейството и приятелите му“, се казва в изявлението на Boeing

Смъртта му идва в момент, когато производствените стандарти както в Boeing, така и в неговия ключов доставчик Spirit Aerosystems са подложени на интензивен контрол.

Това се случва след инцидент в началото на януари, когато неизползвана врата на аварийния изход се откачи от чисто нов Боинг 737 Max малко след излитането му от международното летище в Портланд.

Предварителен доклад от Националния съвет за безопасност на транспорта на САЩ предполага, че четири ключови болта, предназначени да държат вратата сигурно на място, не са били монтирани.

Миналата седмица FAA заяви, че шестседмичен одит на компанията е открил "многобройни случаи, в които се твърди, че компанията не е спазила изискванията за контрол на качеството на производството".

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ