OpenAI сключи сделка със собственика на Vogue и други известни издания

 OpenAI сключи сделка със собственика на Vogue и други известни издания

OpenAI и световният гигант в областта на списанията Condé Nast обявиха партньорство, което позволява на ChatGPT и нейната търсачка SearchGPT да показват съдържание от Vogue, The New Yorker, GQ и други известни издания, съобщи Би Би Си.

Многогодишният договор е последното подобно споразумение, сключено от OpenAI с големи медийни компании.

Съдържанието, създавано от медийни организации, е търсено от технологични компании, които го използват за обучение на своите модели за изкуствен интелект.

Някои медийни фирми, сред които New York Times и Chicago Tribune, се противопоставиха на това и предприеха правни действия за защита на своето съдържание.

OpenAI и Condé Nast не разкриха финансовите условия на споразумението.

„Ангажирани сме да работим с Condé Nast и други издатели на новини, за да гарантираме, че с нарастването на ролята на изкуствения интелект в откриването и предоставянето на новини, той ще запази точността, почтеността и уважението към качественото отразяване“, заяви Брад Лайткап, главен оперативен директор на OpenAI.

Новинарските медийни организации видяха, че бизнес моделите им са поставени под въпрос от възхода на социалните медии и други цифрови платформи.

„Партньорството ни с OpenAI започва да компенсира част от тези приходи, като ни позволява да продължим да защитаваме и инвестираме в нашата журналистика и творчески начинания“, заяви главният изпълнителен директор на Condé Nast Роджър Линч.

Миналия месец OpenAI пусна своя прототип на търсачка с изкуствен интелект - SearchGPT.

В изявление по това време компанията заяви, че събира обратна връзка и информация от своите партньори в новинарската индустрия, за да разработи новата платформа.

Сред другите компании, които са си партнирали с фирмата за изкуствен интелект, са списание Time, Financial Times и Associated Press.

Много анализатори смятат, че технологията за чатботове с изкуствен интелект ще бъде ключова част от интернет търсачките в бъдеще.
Гигантът в областта на търсачките Google също се надпреварва да добавя към своите продукти инструменти, задвижвани от ИИ.

Въпреки че други компании, работещи с ИИ, се занимават с продукти за търсене, Google остава далеч от доминиращия играч, който претендира за над 90% от световния пазар.

Промените в начина, по който търсачките отговарят на заявките - предлагане на разговорни абзаци, вместо насочване на потребителите към връзки - също предизвикаха тревога сред новинарските медийни фирми, много от които разчитат на трафика от търсачки за аудитория и приходи.

Миналата година Би Би Си заяви, че предприема мерки, за да предотврати използването на съдържанието на своите уебсайтове от OpenAI и други фирми без разрешение.

В публикацията в блога се казва също, че Би Би Си ще проучи възможностите, предлагани от генеративния изкуствен интелект, „за да осигури повече стойност за нашата аудитория и за обществото“.

Ключови думи

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Володимир Зеленски: Русия атакува тази нощ Украйна с около 500 дрона и 40 ракети
Бонусът на Дивия запад: Рио де Жанейро дава парични награди на полицаите за убити престъпници
България отстъпи на Италия с 1:3 във финала на световното по волейбол
Желязков пред Тръмп: Стратегическото партньорство е ключово за развитието на отношенията ни
На днешната дата, 28 септември. Рождениците днес
Асен Василев бе преизбран за председател на "Продължаваме промяната"
Италия ще защитава световната си титла във волейбола срещу България
Тайфунът „Буалой“ заплашва Централен Виетнам: евакуират над 250 000 души