Печалбата на чешкия пивовар Budvar е скочила с над 46% през 2023 г.

Печалбата на чешкия пивовар Budvar е скочила с над 46% през 2023 г.

Чешката пивоварна Budvar обяви, че е увеличила нетната си печалба, продукция и износ през миналата година, предават Асошиейтед прес и БТА.

Компанията съобщи, че нетната й печалба е скочила с 46,3 процента през 2023 г. на годишна база - до 293,8 милиона чешки крони (12,6 милиона долара). Резултатът се дължи на успешното развитие на пазарите в Чехия и чужбина, което помогна да се компенсира загубата на руския пазар. Budvar спря износа за Русия и Беларус след нахлуването на Русия в Украйна през февруари 2022 г.

128-годишната държавна пивоварна компания отчете 40-процентов спад на печалбата през 2022 г. поради войната на Русия в Украйна и високата инфлация, предизвикана от скока на цените на енергията.

По-слабата чешка крона също е допринесла за увеличената печалба през 2023 г., посочиха от Budvar. Компанията е изнесла 72 процента от продукцията, която възлиза на общо 1,865 милиона хектолитра (49,3 милиона галона), с 4,3 процента повече, отколкото през предходната година.

Износът на Budvar се е увеличил с 4,6 процента през 2023 г., като водещите пазари са били Германия, Полша, Словакия, Великобритания, Австрия и Канада. 

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Тръмп подписа указ за преименуване на Министерството на отбраната в Министерство на войната
Зеленски: Ако Путин искаше край на войната, нямаше да подстрекава съседите ни да ни налагат енергийна блокада
Mastercard подкрепя Иван Иванов – новата българска тенис звезда, шампион при юношите на „Уимбълдън“ за 2025 г.
На днешната дата, 6 септември. 140 години от Съединението на България
Шефът на BMW: Забраната на двигателите с вътрешно горене в ЕС е голяма грешка
Боксовият ветеран Майк Тайсън ще се бие с 48-годишният Флойд Мейуедър през 2026 г.
Управителят на Датската централна банка призовава сънародниците си да обмислят въвеждане на еврото
„Европа срещу Китай“: Автомобилното изложение в Мюнхен e следващото бойно поле в борбата за пазарен дял