Финанси
|Компании
|Енергетика
|Икономика
|Печатният орган на компартията на Китай срина акциите на производителя на нашумялата играчка Labubu

Акциите на китайската компания Pop Mart, производител на нашумелите играчки Labubu, паднаха с 6,6% по време на търговията в петък, 20 юни. Те достигнаха минимум от 232,2 хонконгски долара (29,58 долара). Това се вижда от данни от Хонконгската фондова борса в петък. Според изчисления на South China Morning Post, през последните два дни котировките са паднали с почти 9%, което е довело до загуба на пазарна стойност от 30,89 милиарда хонконгски долара или близо 4 млрд американски долара.
Спадът на акциите е причинен от публикацията във вестника на Китайската комунистическа партия „Женмин жибао“, в която изданието критикува бизнес модела на компанията Pop Mart. Изданието предупреждава за риска от пристрастяване към известните играчки на компанията.
Labubu са играчки във формата на „чудовища“ с широка усмивка. Те се превърнаха в основната тенденция на пролет 2025 в TikTok. Топ знаменитости бяха забелязани с тези играчки, като Риана, английската певица Дуа Липа и Ким Кардашиян. Pop Mart опакова играчките си в „мистериозни кутии“. Това е бизнес модел, при който купувачът не знае предварително каква фигурка ще получи.
"Неизвестното съдържание на кутиите на Pop Mart насърчава колекционерите да правят чести и многократни покупки, за да се сдобият с най-редките играчки и картички на производителя. Вероятността да се намери наистина рядък и ценен артикул обаче е по-малка от 2%. Тези продукти са бизнес капани, които целят да използват награди, за да насърчат повторни покупки“, пише органът та Китайската комунистическа партия, с позоваване на юристи и академици.
"Непълнолетните са особено уязвими поради психологическата си незрялост и неразвит самоконтрол", твърди изданието. Вестникът призовава за по-строго регулиране на подобни практики, за да се защитят децата. Например, през 2023 г. Китай забрани продажбата на „слепи кутии“ на деца под осем години, за да се предотврати пристрастяването. South China Morning Post заключи, че статията на в. „Женмин жибао“, който е с тираж от 3 милиона копия, отразява мнението на китайските политици.
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.