Финанси
|Компании
|Енергетика
|Икономика
|Почина Леонард Лаудър – мъжът, който превърна Estee Lauder в козметична империя

Леонард Лаудър, бизнесменът, който превърна Estee Lauder в една от най-големите козметични компании на планетата, е починал на 92-годишна възраст, предаде Си Ен Ен.
„През целия си живот баща ми работи неуморно, за да изгради и трансформира индустрията за красота, като той е пионер в много от иновациите, тенденциите и най-добрите практики, които са основополагащи за индустрията днес“, посочи в изявлението неговият син Уилям П. Лаудър, който е председател на борда на директорите на компанията.
Роден в еврейско семейство в Ню Йорк, Леонард Лаудър като момче ходи заедно с майка си по време на търговски посещения в салони и ѝ помага да опакова кутии с пудра и почистващи масла. По-късно той учи и завършва Училището по бизнес към Колумбийския университет, след като служи като лейтенант във ВМС на САЩ в продължение на три години.
Той официално се присъединява към Estée Lauder на 25-годишна възраст през 1958 г., когато компанията има само няколко служители и продажби за по-малко от 1 милион долара.
С времето Estée Lauder Companies се превръща в глобална империя с портфолио, което включва Clinique, La Mer, The Ordinary, MAC Cosmetics и Bobbi Brown Cosmetics.
Сред многото му роли в компанията са тези на президент в продължение на 23 години, започвайки през 1972 г., и главен изпълнителен директор от 1982 до 1999 г. Той е назначен за председател през 1995 г. и заема поста до 2009 г.,
През 1995 г. Лаудър прави компанията публична на Нюйоркската фондова борса на цена от 26 долара за акция. Estée Lauder Companies Inc. сега има пазарна капитализация от около 24,3 милиарда долара. Според индекса на милиардерите на Блумбърг, Лаудър има лично нетно състояние от 15,6 милиарда долара.
На Лаудър се приписва създаването на „индекса на червилата“ по време на икономическия спад след атаките от 11 септември 2001 г. Той забелязва, че покупката на козметика, особено червила, е обратнопропорционална на икономиката, защото жените се отдръпват от по-скъпите покупки с по-малки подаръци като козметика. През есента на 2001 г. продажбите на червила в САЩ се увеличават с 11%. А по време на Голямата депресия продажбите на козметика като цяло се увеличават с 25%.
Семейството основатели на компанията остава най-големият акционер Estee Lauder, а трима членове са в борда на директорите.
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.