Производителят на Milka съди Tony's Chocolonely заради лилавия цвят на опаковки

Производителят на Milka съди Tony's Chocolonely заради лилавия цвят на опаковки

Производителят на Milka съди Tony's Chocolonely заради лилавия цвят на опаковки

Производителят на Milka Mondelez предприе съдебни действия срещу базираната в Нидерландия компания Tony's Chocolone за имитиране на лилавите му опаковки, съобщи BBC. Tony's пусна четири нови временни опаковки, вдъхновени от добре познати блокчета като Milka, както и от шоколад, произведен от други фирми, включително Mars. Производителят каза, че е пуснал кампания в Германия и Австрия, за да подчертае използването на детски труд от основните доставчици в какаовата индустрия.

От Mondelez казват, че притежава търговска марка за цветовете в Европа. "Можем да потвърдим, че настоящият правен проблем е ограничен само до въпроси и опасения за нарушаване на търговска марка.", обясниха от компанията

Другите опаковки в кампанията приличат на Kit Kat, произведен от Nestle, Twix, произведен от Mars и  Ferrero Rocher, собственост на италианската Ferrero, посочва BBC. Коментирайки кампанията, базираната в Холандия Tony's Chocolonely заяви: "Повечето големи шоколадови компании не плащат за какаото си цена, която да позволява издръжката на живота. Това води до експлоатация на какаовите ферми, като в Гана и Кот д'Ивоар в експлоатация на детски труд са въвлечени 1,56 милиона деца."

От Tony's заявиха още, че след пускането на шоколада на пазара са получили съдебна забрана за използването на "за определен ярък, не толкова радостен цвят, който сме използвали върху едно от нашите блокчета". Лилавият цвят, който е бил върху въпросната опаковка на марката, пародия на емблематичното барче Milka, междувременно е заменен със сив,

Компаният поясни, че планира да обжалва разпореждането, но ще го изпълни, като промени опаковката за „колкото е необходимо“, добавяйки: „Нека платим на фермерите, а не на адвокатите“.

Това не е първият път, когато кампанията на Tony's влиза в новините. През 2021 г. нидерландската шоколадова марка се извини, че умишлено е оставила един от прозорците на адвентния си календар празен, за да подчертае неравенството в индустрията.

Компанията каза, че е трябавло да бъде „страхотно начало на разговор за промяна“, но вместо това бе залята с оплаквания от родители, че децата им са разстроени от липсващото шоколадче зад прозорчето.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ