Регулатор издаде спешни препоръки за безопасност на Boeing 737 след инцидент в Нюарк

Регулатор  издаде спешни препоръки за безопасност на Boeing 737 след инцидент в Нюарк

Националният съвет за безопасност на транспорта (NTSB) на САЩ издаде спешни препоръки за безопасност относно възможността за блокиране на системата за управление на кормилото на някои самолети Boeing  737 след инцидент през февруари, свързан с полет на United Airlines, съобщи Ройтерс.  

NTSB разследва инцидент, при който педалите на кормилото на самолет Boeing 737 MAX 8 на United са „заседнали“ в неутрално положение по време на кацане в Нюарк. Няма пострадали от общо 161 пътници и екипажа. United заяви, че въпросните части за управление на кормилото са били използвани само в девет от нейните самолети 737, първоначално построени за други авиокомпании. В четвъртък United заяви, че всички компоненти са били отстранени по-рано тази година.

Федералната авиационна администрация заяви, че следи отблизо ситуацията и днес „ще свика съвет за преглед на коригиращите действия въз основа на междинните препоръки на NTSB и ще определи следващите стъпки“. В САЩ няма самолети 737, които да се експлоатират със засегнатите задвижващи механизми, монтирани в някои самолети 737 MAX и предишното поколение 737 NG, които включват допълнителна система за кацане, посочиха от Националния съвет за безопасност на транспорта. Преди това United е бил единственият американски оператор с използвани компоненти, заяви Федералната авиационна администрация (FAA).

В четвъртък NTSB препоръча на Boeing да уведоми летателните екипажи, че системата за управление на кормилото може да се задръсти поради влага, която се е натрупала в задвижващите механизми и е замръзнала, и Boeing трябва да „определи подходящи реакции на летателния екипаж, освен прилагането на максимална сила на педала“ за такива ситуации по време на полет или при кацане. Той също така препоръча на FAA да определи дали някои задвижващи механизми, произведени от Collins Aerospace, подразделение на RTX, да бъдат премахнати от самолетите и да спре използването на машините, докато не бъдат инсталирани заместващи механизми. Комисията иска също така FAA да уведоми международните авиационни регулатори, ако реши, че компонентите трябва да бъдат премахнати. Collins Aerospace установи, че по време на производството на задвижващите механизми е бил неправилно монтиран лагер, и заяви, че повече от 353 задвижващи механизми, доставени от февруари 2017 г. на Boeing, са били засегнати от това състояние, заяви NTSB. От Boeing посочиха още, че разглеждат препоръките на NTSB и ще осигурят на екипажите на самолетите подходящи указания.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ