Финанси
|Компании
|Енергетика
|Икономика
|Реклами на Nike, Superdry и Lacoste са забранени заради „заблуждаващи“ твърдения
Реклами на Nike, Superdry и Lacoste бяха забранени във Великобритания заради преувеличаване на екологичните ползи от продуктите им и подвеждане на клиентите. Органът за рекламни стандарти (ASA) заяви, че рекламите на трите марки преувеличават екологичните им качества и рискуват да заблудят потребители, които искат да правят по-екологичен избор, съобщава Independent.
Рекламите използвали термини като „устойчив“, „устойчиви материали“ или „устойчив стил“, без да предоставят доказателства в подкрепа на тези твърдения. Рекламата на Nike в Google, видяна през юни, гласяла: „Nike тенис поло – сервирай ас с Nike … устойчиви материали.“
Nike заяви, че рекламата е „формулирана общо“ и се отнася до широка гама продукти и услуги на Nike, а не до конкретен артикул. Компанията твърди, че потребителите биха разбрали „устойчиви материали“ като означаващо, че някои, но не всички продукти съдържат материали, намаляващи въздействието върху околната среда, например рециклиран полиестер. Въпреки това ASA каза: „Твърдението е абсолютно и следователно трябва да бъде подкрепено с високо ниво на доказателства.“
ASA установи, че Nike „не е предоставила доказателства, че тенис поло тениските нямат вредно въздействие върху околната среда, като се вземе предвид целият им жизнен цикъл“. „Смисълът на твърдението „устойчиви материали“ не е бил изяснен и не сме видели доказателства в подкрепа. Затова заключихме, че рекламата вероятно заблуждава.“
Реклама на Superdry през юни гласяла: „Superdry: устойчив стил. Отключи гардероб, който комбинира стил и устойчивост.“ Superdry заяви, че потребителите биха разбрали рекламата като означаваща, че продуктите в колекцията са стилни, имат устойчиви характеристики или и двете. Компанията твърди, че рекламата не прави абсолютни твърдения и не предполага, че всички продукти на Superdry са устойчиви.
ASA каза: „Смятаме, че без уточнение твърдението „устойчив“ е двусмислено и неясно. Твърдението е абсолютно и следователно трябва да бъде подкрепено с високо ниво на доказателства.“ Освен това Superdry не е предоставила доказателства, че продуктите им нямат вредно въздействие върху околната среда, като се вземе предвид целият им жизнен цикъл. ASA добави: „Заключихме, че рекламата вероятно заблуждава. Приветстваме решението на Superdry да я премахне.“
Реклама на Lacoste в Google, също видяна през юни, гласяла: „Lacoste Kids – устойчиви … дрехи.“ В отговор на ASA Lacoste призна, че твърдения като „зелено“, „устойчиво“ и „еко“ са много трудни за доказване и че са премахнали рекламата веднага след получаване на жалбата. Компанията увери, че няма да повтаря твърдението в същата форма в бъдеще.
Джъстин Гримли, мениджър на екипа за зелени проекти в ASA, каза: „Знаем, че хората все повече искат да правят по-екологичен избор, затова е важно рекламодателите да бъдат ясни и открити, когато правят екологични твърдения. Широки или недоказани изявления рискуват да дадат подвеждаща представа за това колко екологичен е един продукт. Тези решения изпращат ясно послание, че рекламодателите трябва да могат да подкрепят зелените си твърдения с солидни доказателства, за да получават хората точна информация, когато избират какво да купят.“
Lacoste сподели, че работата по колекцията Kids е довела до намаляване на екологичния отпечатък на използваните суровини с 19% през изминалата година. „С това наум използвахме термина „устойчив“ в рекламата. Веднага след като ASA посочи, че това не отговаря на стандартите, Lacoste незабавно премахна рекламата.“
От Nike заявиха, че са взаимодействали с ASA и са предприели необходимите мерки.
Ключови думи
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.