Финанси
|Компании
|Енергетика
|Икономика
|Сделка за $1,3 млрд. нареди Korean Air сред най-големите авиопревозвачи в Азия
Южна Корея ще подкрепя по-малките авиокомпании и ще наблюдава конкурентоспособността на пазара, след като Korean Air завърши придобиването на Asiana Airlines за $1,3 милиарда, за да създаде един от най-големите авиопревозвачи в Азия, съобщи Ройтерс.
Korean Air придоби 63,88% дял във втората по големина авиокомпания в страната, превръщайки я в дъщерна компания три години по-късно, отколкото първоначално очакваше Asiana.
Групата Korean Air ще представлява малко над половината от пътническия капацитет на Южна Корея и ще стане 12-ата по големина авиокомпания в света по международен капацитет, показва анализ на Reuters на данни за авиокомпаниите от Cirium и OAG.
Според финансовите резултати за 2023 г. авиокомпанията ще се класира като една от най-големите в Азиатско-тихоокеанския регион по приходи.
Министерството на транспорта на Южна Корея разкри мерки за повишаване на конкурентоспособността в местната авиационна индустрия, като допълнителни права за трафик на средни и дълги разстояния за нискотарифните превозвачи, съобщи агенция Yonhap.
До март догодина Комисията за справедлива търговия (FTC) възнамерява да създаде група, която да следи дали Korean Air спазва условията, свързани с одобрението на сливането, което тя финализира в сряда.
Условията включват ангажимент на Korean Air да не позволява броят на местата да падне под 90% от нивата за 2019 г. по ключови маршрути, показва документ на FTC.
Korean Air заяви, че няма да има съкращения на персонал.
„Комбинираната организация предвижда естествен растеж на персонала чрез разширяване на бизнеса, като служителите с припокриващи се функции се преназначават в рамките на организацията“, се казва в изявление на авиокомпанията.
Придобиването беше възпрепятствано от опасения за конкуренцията. Korean Air трябваше да направи значителни отстъпки, включително предоставяне на маршрути на други авиокомпании и продажба на карго операциите на Asiana, за да завърши сделката.
Това е най-дълго продължилото сливане на авиокомпании, което беше обявено за първи път през ноември 2020 г., за да спаси затъналата в дългове Asiana, която се бореше със спад в търсенето по време на пандемията от COVID-19.
Asiana ще бъде управлявана като дъщерно дружество до две години, преди да се интегрира в авиокомпания, която запазва името Korean Air, но с нова марка.
Korean Air също така ще създаде единен нискотарифен превозвач и стратегията му за интеграция включва разпределяне на графици на полети по припокриващи се маршрути, добавяне на нови дестинации и повече инвестиции в безопасността, се казва в съобщението.
План за сливане на програмите за чести пътници на двете авиокомпании ще бъде представен на Федералната търговска комисия до юни 2025 г. за преглед, каза Korean Air, добавяйки, че сливането ще засили конкурентната й позиция в световен мащаб.
Авиокомпанията каза, че сделката има за цел да увеличи възможностите и обхвата на мрежата на международното летище Инчеон, четвъртото най-натоварено летище в света за международни полети и петото най-натоварено за карго, което се конкурира с азиатските центрове Хонконг и Сингапур.
Консолидацията на авиокомпаниите е по-рядка в Азия, отколкото в Европа, където през последните две десетилетия се наблюдава вълна от сливания, и в Северна Америка, където регулаторите се опасяват, че индустрията е твърде концентрирана.
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.