"Нестле България" с по-висок органичен ръст от средния за Групата

Нестле България с по-висок органичен ръст от средния за Групата

Нестле Групата отчита финансови резултати за първото тримесечие на 2023 г. с органичен ръст от 9,3% с широкообхватен принос в различните географски райони и категории.

За "Нестле България" органичният ръст е 12,7%, подкрепен от категориите Детско хранене, Шоколадови изделия, Храни за домашни любимци и Кафе, съобщават от компанията.  

Общите отчетени продажби на групата се увеличават с 5,6% до 23,5 милиарда швейцарски франка (3-месечието на 2022 г.: 22,2 милиарда швейцарски франка). От Нестле Групата потвърждават прогнозата за 2023 г. за ръст на органичните продажби между 6,0% и 8,0% и марж на оперативната печалба от основна търговска дейност между 17,0% и 17,5%. Очаква се печалбата на акции в постоянна валута да нарасне между 6,0% и 10,0%. 

"Нестле постигна силен органичен растеж през първото тримесечие благодарение на нашите екипи, които работиха усърдно, за да подсигурят нужните обеми и да осигурят устойчив микс. Усилията за оптимизиране на портфолиото и отговорното ценообразуване помогнаха да се компенсира продължаващият натиск от двугодишната инфлация на разходите. Продължихме управлението на портфолиото си със създаването на съвместно предприятие, посветено на бизнеса със замразени пици в Европа. Новото партньорство предоставя най-добрата платформа за развитие на пълния потенциал на този бизнес. След силното начало на годината, ние потвърждаваме прогнозата си за цялата 2023 г. и оставаме фокусирани върху създаването на стойност за всички заинтересовани страни", каза Марк Шнайдер, главен изпълнителен директор на "Нестле". 

Продажбите на Групата 

Органичният ръст е 9,3%. Ценообразуването е 9,8%, което отразява значителна инфлация на разходите. Реалният вътрешен ръст (RIG) беше -0,5%, повлиян от ограничения на капацитета и действия за оптимизиране на портфолиото. Еластичността на търсенето и oбръщането на потребителите към продукти на по-ниски стойности останаха ограничени в контекста на ценовите действия.

Ръстът е широкообхватен в повечето географии и категории. Органичният ръст е 8,6% в развитите пазари, задвижван от ръста в цените. Органичният ръст на нововъзникващите пазари е 10,3%, подкрепен както от ръста в цените, така и от положителен реален вътрешен ръст (RIG). 

По категория продукти, Purina PetCare има най-голям принос за органичния ръст, с продължаваща инерция за научно разработените и премиум марки Purina ONE, Purina Pro Plan, Purina ONE и Friskies. Категорията кафе нараства с висок едноцифрен темп с положително развитие на продажбите за Nescafé, Starbucks и Nespresso.  

Продажбите на шоколадови изделия нарастват с двуцифрен темп, отразявайки сериозно засилване при KitKat и сезонните продукти.  

Ръстът при детските храни (Infant Nutrition) е с двуцифрен темп с широкообхватен принос в различните географии и сегменти.

Млечните продукти отчитат висок едноцифрен ръст със силно търсене при сметаната за кафе и достъпното обогатено мляко.

Готовите ястия и готварските продукти бележат висок едноцифрен ръст, воден от MAGGI, Stouffers и Hot Pockets.  

Nestlé Health Science регистрира нисък едноцифрен растеж с продължено високо търсене на медицински хранителни продукти и положително развитие на продажбите за активно хранене. Въпреки временните ограничения на капацитета за Perrier, водата отбелязва нисък едноцифрен ръст, воден от S.Pellegrino. 

По канал органичният ръст на продажбите на дребно остава стабилен на ниво от 8,7%. Електронната търговия нарасва с 13,6%, достигайки 16,2% от общите продажби на Групата. Органичният ръст на каналите извън дома е 17,8%.

Нетните придобивания увеличиха продажбите с 0,3%, до голяма степен свързани с придобиването на Orgain. Влиянието върху продажбите от международна търговия беше негативно на ниво от 4,0%. Общите отчетени продажби са се увеличили с 5,6% до 23,5 милиарда швейцарски франка.

На местно ниво екипът на "Нестле България" също отчита не просто добри финансови резултати за първото тримесечие, но и по-висок органичен ръст от средния за Групата -  12,7%, благодарение на положителното представяне на всички категории и най-вече на Детско хранене, Шоколадови изделия, Храни за домашни любимци и Кафе, . 

"Продължаваме да изпълняваме всички ангажименти на компанията, свързани с насърчаването на по-здравословен начин на живот за деца и възрастни и пример за това беше първото градско-зимно „Нестле за Живей Активно!“ на най-голямата ледена пързалка на Балканския полуостров, тук в София в Княжеска градина. Благодаря на целия екип и партньори за постигнатите резултати. Решени сме да продължим да бъдем компания, правеща добро в България", каза Петър Стоилов, изпълнителен директор на "Нестле България". 

 

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ