Финанси
|Компании
|Енергетика
|Икономика
|Собственикът на Gucci и Yves Saint Laurent опитва съживяване на топ марките заради спад в приходите
Френската група за луксозни стоки Kering, която е собственик на световни модни марки като Gucci, Balenciaga и Yves Saint Laurent не е успяля да спре спада в продажбите и през четвъртото тримесечие на миналата година, което все пак обхваща и празничния сезон на пазаруване заради коледните и новогодишните празници.
Компанията отчете днес, че приходите са спаднали с 6% до 4,97 млрд. евро през трите месеца до края на декември, като продажбите на всички нейни основни марки са намалели в тази много по-трудна година за луксозния сектор, който преживя бум по време на пандемията, съобщава Financial Times.
Продажбите на марките ѝ Gucci, Bottega Veneta и Yves Saint Laurent са намалели с по 8% през периода спрямо последното тримесечие на 2022 г.
Kering, която се ръководи от френския милиардер Франсоа-Анри Пино, заяви, че през четвъртото тримесечие е отбелязала известно "последователно" подобрение на продажбите в Северна Америка и Азиатско-тихоокеанския регион.
"В година на изпитания за групата ние укрепихме организацията си и предприехме значителни стъпки за по-нататъшно повишаване на видимостта и изключителността на нашите къщи. Фокусирани сме върху съживяването на Gucci", заяви Пино, чието семейство контролира групата.
Kering заяви, че инвестиционната стратегия, насочена към "подкрепа на дългосрочното развитие и растеж на модните къщи", ще натежи на оперативните приходи на групата за цялата година, които според нея ще намалеят спрямо нивата от 2023 г.
"В пазарна среда, която остава несигурна в началото на 2024 г., продължаващите инвестиции в нашите къщи ще окажат натиск върху резултатите ни в краткосрочен план", коментира Пино.
Kering, подобно на други производители на луксозни стоки, отбеляза спад на търсенето на фона на забавяща се икономика, инфлация и други насрещни удари след скок в търсенето по време на пандемията.
Резултатите на групата Kering за тримесечието бяха малко над очакванията на анализаторите, докато спадът в продажбите на Gucci съвпадна с прогнозите, според оценките, изготвени от Citigroup. Неубедителното представяне на групата обаче контрастира с това на по-големия конкурент LVMH, който успя да увеличи продажбите си с 10% през периода, дори и когато подемът в индустрията, предизвикан от пандемията, се понижи.
На този фон UBS излезе с прогноза, в която очаква ръстът на продажбите в луксозния сектор да се забави до средно 5% през 2024 г., след като от 2016 г. насам всяка година пазарът на луксозни стоки постигаше средно 10% органичен ръст.
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.