Четирите най-ценни марки в сектора на виното и шампанското са собственост на LVMH

Четирите най-ценни марки в сектора на виното и шампанското са собственост на LVMH

LVMH притежава всичките четири най-скъпи марки вина и шампанско през 2024 г., показват данните от нов доклад на Brand Finance, водещата в света консултантска компания за оценка на марки.

Moët & Chandon (увеличение на стойността на марката с 9% до 1,4 милиарда щатски долара) запази позицията си на първо място, докато Chandon (намаление на стойността на бранда с 1% до 1 милиард щатски долара), Veuve Clicquot (увеличение на стойността на бранда с 2% до 959,2 милиона щатски долара), и Dom Pérignon (стойността на марката се повишава със 7% до 799,8 милиона USD) се издигнаха с едно място, съставлявайки първите четири. Китайската Changyu, втората най-ценна марка за миналата година, падна на пета позиция след спад от 33% в стойността на марката до 706,8 милиона USD. 

Въпреки спада с 1,8 пункта до оценка на индекса на силата на марката (BSI) от 81,5 от 100, Changyu все още държи най-високия BSI резултат сред марките вино и шампанско. Проучването на Brand Finance, фокусирано върху основния пазар на Changyu в Китай, установи, че той се отличава с познаване и внимание. Изследването обаче също така разкри спад във възприятията на заинтересованите страни за ценовата премия на Changyu, вероятно поради притока на конкурентни марки вина в Китай.

„Винарската индустрия преживява значителна трансформация, тъй като и производителите, и потребителите стават по-екологични. Изследванията на Brand Finance разкриват, че устойчивостта сега води до значителни 11% от вниманието на клиентите в сектора. Компаниите възприемат практики като намаляване на употребата на пестициди, рециклиране на вода и осигуряването на справедливо отношение към лозарските работниците стават все по-привлекателни за потребителите. Вследствие на това много производители обновяват практиките си, за да защитят по-добре околната среда и да предпазят лозята си от екстремни климатични условия. Прозрачното съобщаване на тези усилия вероятно ще бъде решаващ компонент за спечелване на потребителско доверие, предпочитания и в крайна сметка успех на марката през следващите години", коментира Хенри Фар, директор, Brand Finance. 

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Япония вдигна изтребители, след като руски стратегически бомбардировачи прелетяха над Японско море
Канцлерът Мерц очаква САЩ да освободят германското подразделение на „Роснефт“ от санкции
Ще плащаме ли „такса водомер”, без дори да ползваме вода?
Бързото ранно разпространение на птичи грип в Европа поражда опасения от нова криза
Орбан: Унгария работи върху начин за заобикаляне на американските санкции срещу руските петролни компании
Гърция предоставя на концесии за природен газ четири блока край Пелопонес и Крит
Продажбата на активи на „Лукойл" ще става след решение на МС при одобрение от ДАНС
Културни кодове: Кандидатстването за работа стана твърде скъпо начинание