Финанси
|Компании
|Енергетика
|Икономика
|Четирите най-ценни марки в сектора на виното и шампанското са собственост на LVMH
LVMH притежава всичките четири най-скъпи марки вина и шампанско през 2024 г., показват данните от нов доклад на Brand Finance, водещата в света консултантска компания за оценка на марки.
Moët & Chandon (увеличение на стойността на марката с 9% до 1,4 милиарда щатски долара) запази позицията си на първо място, докато Chandon (намаление на стойността на бранда с 1% до 1 милиард щатски долара), Veuve Clicquot (увеличение на стойността на бранда с 2% до 959,2 милиона щатски долара), и Dom Pérignon (стойността на марката се повишава със 7% до 799,8 милиона USD) се издигнаха с едно място, съставлявайки първите четири. Китайската Changyu, втората най-ценна марка за миналата година, падна на пета позиция след спад от 33% в стойността на марката до 706,8 милиона USD.
Въпреки спада с 1,8 пункта до оценка на индекса на силата на марката (BSI) от 81,5 от 100, Changyu все още държи най-високия BSI резултат сред марките вино и шампанско. Проучването на Brand Finance, фокусирано върху основния пазар на Changyu в Китай, установи, че той се отличава с познаване и внимание. Изследването обаче също така разкри спад във възприятията на заинтересованите страни за ценовата премия на Changyu, вероятно поради притока на конкурентни марки вина в Китай.
„Винарската индустрия преживява значителна трансформация, тъй като и производителите, и потребителите стават по-екологични. Изследванията на Brand Finance разкриват, че устойчивостта сега води до значителни 11% от вниманието на клиентите в сектора. Компаниите възприемат практики като намаляване на употребата на пестициди, рециклиране на вода и осигуряването на справедливо отношение към лозарските работниците стават все по-привлекателни за потребителите. Вследствие на това много производители обновяват практиките си, за да защитят по-добре околната среда и да предпазят лозята си от екстремни климатични условия. Прозрачното съобщаване на тези усилия вероятно ще бъде решаващ компонент за спечелване на потребителско доверие, предпочитания и в крайна сметка успех на марката през следващите години", коментира Хенри Фар, директор, Brand Finance.
Ключови думи
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.