Спортът като мисия с корпоративните събития на CoolFit Events

Спортът като мисия с корпоративните събития на CoolFit Events

Спортът като мисия с корпоративните събития на CoolFit Events

Живеем в свят на динамика, стрес и високи технологии. Сякаш в противовес на урбанизацията и дигитализацията обаче, все по-мащабни стават трендовете за здравословен начин на живот, правилно хранене и завръщане към природата. Тук модерните компании не остават безразлични, защото знаят, че благоденствието на служителите – най-ценния ресурс за всеки бизнес, е прекият път към една позитивна и печеливша работна среда.

Нещо повече: според скорошен анализ, публикуван от Gusto, 90% от запитаните служители са единодушни, че изграждането на чувство за единство и екипна принадлежност на работното място допринася за подобряване на тяхното представяне. Повече за естеството на най-новия тип спортни корпоративни събития като великолепен вариант за тийм билдинг и ползите от тях ще ни разкаже Кристиан Антонов, търговски директор на CoolFit.

Как се породи идеята CoolFit да стартира новия си проект EVENTS?

Всичко се случи по много естествен начин. През годините организирахме различни събития под формата на тренировки, походи, както и интересни лекции от известни спортисти, които мотивираха участниците със своите вдъхновяващи лични истории. Така се зароди интерес от страна на компаниите и те сами започнаха да ни изпращат запитвания за подобен тип дейности.

Това ни накара да се фокусираме в нова посока и да изградим конкурентоспособен продукт, който отговаря подобаващо на нуждите на хората.

Смятате ли че на българския пазар има достатъчно компании, които организират подобен тип събития за служители?

Един цитат от Ан Мълкахи, бившият председател и главен изпълнителен директор на гиганта Xerox Corporation, гласи следното: „Служителите, които вярват, че ръководството е загрижено за тях като личности – не само като работна ръка, са по-продуктивни, по-удовлетворени, по-пълноценни. Доволните служители означават доволни клиенти, което води до печалба.”

В този ред на мисли, благоденствието на екипа не се изчерпва до стандартните бонусни системи, гъвкаво работно време, възможност за растеж и други подобни механизми – те са само повърхността в кариерен план. Истинският фокус на модерните компании следва да бъде начинът, по който се чувства отделният служител на работното си място и сред колегите си. Отдадени и мотивирани – такива са членовете на всеки екип, чийто лидер отделя дори минимални средства и време за жестове в здравословен и емоционален аспект.

Така че, връщайки се на въпроса, според мен на българския пазар няма подобен продукт, поне не от този калибър. Разликата между CoolFit Events и останалите компании, провеждащи спортни събития, е че нашите изградени партньорства с водещите спортни и релакс обекти в страната – един от които е Pulse – ни дава достъп до много голям обем от тясно специализирани експерти в сферата на спорта и здравето. Именно това ни позволява да организираме събития, които са с корпоративен мащаб и са изключително персонализирани и професионално провеждани.

Какви са ползите за една компания, която периодично организира спортни събития за служителите си?

Ползите са многобройни. Всички знаем, че когато служите се чувстват добре и са щастливи, работата в една компания започва да процъфтява и всичко се случва много по-лесно. За целта обаче е нужно постоянство, което в случая се изразява в периодичното организиране на спортни събития. По този начин се изграждат полезните навици у хората, имащи траен ефект и въздействие върху личния им живот, мотивация, тонус и удовлетворение, а това води до желаните ползи и за екипа като градивна единица на всяка структура, и за самата компания.

И тук фактите са категорични: още през 2016 г. анализът Community at Work започва с тревожната статистика, че едва 32% от служителите в САЩ са емоционално ангажирани с трудовата си дейност. Да, вероятно един тийм билдинг няма да мотивира изведнъж останалите близо 70%, но положената грижа за здравето на хората, правенето на нещо ново и вълнуващо ще докара усмивка на лицата им, а вие като компания ще се възползвате от всички позитиви на изграденото чувство за общност, раждащо на първо място лоялност и продуктивност.

Това няма ли да ви разфокусира от основната ви дейност, която е предлагането на спортна карта?

Напротив. Начинанието ни дори ще подобри бизнеса на CoolFit в това направление, понеже, когато служителите на компаниите се активизират, те сами ще осъзнаят колко важен е спортът за техния здравословен начин на живот. А сама по себе си нашата карта е едно много добро средство, което може да задоволи и най-специфичните спортни нужди.

Кой тип събития са най-предпочитаните от Вашите клиенти?

Много от тях са заинтригувани от услугата ни “One day spa retreat”, понеже са посещавали или са чували за невероятно оборудвания спа център, с който разполага Grand Hotel Therme. Там базата позволява организиране на ивенти с много голям мащаб и гъвкавост.

Друга услуга, която също буди силен интерес, е „Историята на шампиона”. Това е така, защо въздействието е съвсем различно, щом лично получиш съвети от наистина успял човек, чиито страхотни постижения знаеш.

Ако трябва да споделя още една любима на компаниите дейност, може би ще спомена походите ни. Хората много обичат великолепните планини в нашата родина и когато са заедно в такава обстановка, те успяват да се отпуснат, пречупва се комуникацията между колеги и тя успява да се превърне в приятелство.

Имате ли статистика в кой бранш са фирмите, които най-често са заинтересовани от подобен тип събития за служителите си?

Силен интерес наблюдаваме от страна на високотехнологичните компании и също така от големи имена в сферата на услугите. Подобен тип организации притежават изключително богата корпоративна култура, идваща от модерните западни страни, и могат истински да оценят услугите, които предлагаме.

И това не е случайно, защото според проучване на Gallup от 2020 г. чувството за изолация в емоционален и физически аспект (особено когато говорим за дистанционни позиции) може да понижи продуктивността с 21%. Това е тревожна статистика и особено актуален проблем, с който се сблъскват модерните компании. Именно затова успешните ръководства припознават в събитията от спортен и разтоварващ тип едно идеално и ефикасно решение.

Много е важно всяка бизнес стратегия да отделя специално внимание на постоянните грижи за служителите. Социалните придобивки, жестовете от страна на ръководството и развитието на личностните качества – и индивидуални, и екипни – по такъв полезен и приятен начин спомагат за установяването на истински устойчив и печеливш бизнес от високо ниво.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ