Финанси
|Компании
|Енергетика
|Икономика
|H&M надмина очакванията за пролетно възстановяване
H&M, вторият по големина търговец на модни стоки в света, отчете по-силна от очакваната оперативна печалба за първото тримесечие, което повиши акциите му с 13%. Новият изпълнителен директор Даниел Ервер заяви, че купувачите харесват пролетните колекции на марката, предава Ройтерс.
Шведската група се бори да запази позицията си в сектора на бързата мода, тъй като по-големият му съперник Zara разшири господството си, а китайският онлайн търговецът Shein, който продава рокли за $8, тениски за $5 и бижута за $2, бързо завзема пазарен дял.
В сряда H&M отчете тримесечна оперативна печалба от 2,08 милиарда крони (196 милиона долара), спрямо 725 милиона преди година и над 1,43 милиарда, очаквани от анализатори в проучване на LSEG.
Спадът на продажбите от 2% през първото тримесечие беше по-малък от очакванията на анализаторите, а продажбите в началото на второто тримесечие нараснаха с 2%, отразявайки по-силното търсене на облекло и аксесоари, въпреки че инфлацията намали покупателната способност на много хора.
„Нашите пролетни колекции бяха добре приети, особено в дамското облекло и колекцията ни Cos“, каза в разговор с анализатори главният изпълнителен директор Даниел Ервер, който заема поста едва от два месеца.
Ервер каза, че приоритетът на компанията е да засили продажбите, като също така повтори целта на H&M да достигне марж на оперативна печалба от 10% тази година. Бившият главен изпълнителен директор Хелена Хелмерсон напусна неочаквано през януари, позовавайки се на интензивните изисквания на ролята, която заемаше в продължение на четири години.
Известен с дънки за 19,99 долара и рокли под 15 долара, H&M се насочи към по-скъпи дрехи, продавайки кожени панталони за над 300 долара, а под марката си Cos - палта за 1190 долара.
Ервер каза на анализатори, че стратегията ще продължи да обслужва клиенти с по-висока покупателна способност, но като цяло той очаква търговецът на дребно да има по-ниски цени в края на 2024 г., отколкото в началото.
За да подобри изживяването в магазина, H&M заяви, че обновява около 250 магазина тази година, което е „значително увеличение“ в сравнение с миналата година. Компанията планира да отвори около 100 магазина, главно на развиващи се пазари, и да затвори 160 магазина на по-утвърдени пазари, докато се свива общият брой магазини.
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.