H&M надмина очакванията за пролетно възстановяване

 H&M надмина очакванията за пролетно възстановяване

H&M, вторият по големина търговец на модни стоки в света, отчете по-силна от очакваната оперативна печалба за първото тримесечие, което повиши акциите му с 13%. Новият изпълнителен директор Даниел Ервер заяви, че купувачите харесват пролетните колекции на марката, предава Ройтерс

Шведската група се бори да запази позицията си в сектора на бързата мода, тъй като по-големият му съперник Zara разшири господството си, а китайският онлайн търговецът Shein, който продава рокли за $8, тениски за $5 и бижута за $2, бързо завзема пазарен дял.

В сряда H&M отчете тримесечна оперативна печалба от 2,08 милиарда крони (196 милиона долара), спрямо 725 милиона преди година и над 1,43 милиарда, очаквани от анализатори в проучване на LSEG. 

Спадът на продажбите от 2% през първото тримесечие беше по-малък от очакванията на анализаторите, а продажбите в началото на второто тримесечие нараснаха с 2%, отразявайки по-силното търсене на облекло и аксесоари, въпреки че инфлацията намали покупателната способност на много хора.

„Нашите пролетни колекции бяха добре приети, особено в дамското облекло и колекцията ни Cos“, каза в разговор с анализатори  главният изпълнителен директор Даниел Ервер, който заема поста едва от два месеца.

Ервер каза, че приоритетът на компанията е да засили продажбите, като също така повтори целта на H&M да достигне марж на оперативна печалба от 10% тази година. Бившият главен изпълнителен директор Хелена Хелмерсон напусна неочаквано през януари, позовавайки се на интензивните изисквания на ролята, която заемаше в продължение на четири години.

Известен с дънки за 19,99 долара и рокли под 15 долара, H&M се насочи към по-скъпи дрехи, продавайки кожени панталони за над 300 долара, а под марката си Cos - палта за 1190 долара.

Ервер каза на анализатори, че стратегията ще продължи да обслужва клиенти с по-висока покупателна способност, но като цяло той очаква търговецът на дребно да има по-ниски цени в края на 2024 г., отколкото в началото.

За да подобри изживяването в магазина, H&M заяви, че обновява около 250 магазина тази година, което е „значително увеличение“ в сравнение с миналата година. Компанията планира да отвори около 100 магазина, главно на развиващи се пазари, и да затвори 160 магазина на по-утвърдени пазари, докато се свива общият брой магазини.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Промени в движението в столицата заради традиционния „Маратон София 2025“
„Ще бъде наистина лошо“: Страхове от спукване на AI балон тресат Силициевата долина
Тръмп заплашва да наложи допълнителни мита на Китай
Бившият шеф на Google отправи предупреждение за рискоте от хакване на AI системи
Макрон преназначи Себастиан Льокорню за министър-председател на Франция
Северна Корея представи нова междуконтинентална ракета на парад по случай 80-годишнината от основаването на Работническата партия
Фридрих Мерц обеща на Зеленски да засили натиска върху Москва
"За нас боклукът е злато": Как мафията превърна Неапол в депо за токсични отпадъци