Tesla обещава да намали наполовина разходите за производство на електромобили

Tesla обещава да намали наполовина разходите за производство на електромобили

Tesla обещава да намали наполовина разходите за производство на електромобили

Tesla ще намали наполовина разходите за сглобяване на бъдещи поколения автомобили, обещаха водещи инженери от компанията по време на презентация пред инвеститори в сряда. Главният изпълнителен директор Илон Мъск обаче не разкри кога ще дебютира дългоочакваното ценово достъпно електрическо превозно средство на марката, предава Ройтерс.

Повече от дузина ръководители на Tesla, водени от Мъск, обсъдиха всичко - от план на бяла книга за възприемане на устойчива енергия до иновациите на компанията в управлението на нейните операции от производството до обслужването. Презентацията включваше набор от старши инженери, включително новия глобален шеф на производството Том Жу. Но така и не бяха представени подробности кога следващото поколение автомобили ще бъдат пуснати на пазара и какви модели ще се предлагат.

Очакваше се Мъск да изложи план за създаване на по-достъпно електрическо превозно средство (EV), което да разшири привлекателността на неговата марка и да изпъкне пред конкуренцията. Предприемачът представи слайд, на който бяха показани два бъдещи модела, които обаче бяха замаскирани, отбелязва Ройтерс.

Главният финансов директор на Tesla Зак Къркхорн и други подчертаха своята отдаденост за намаляване на производствените разходи.

Къркхорн изчисли, че Tesla трябва да инвестира шест пъти повече, отколкото досега, за да постигне дългосрочната си цел за увеличаване на производството до 20 милиона автомобила годишно до 2030 г., 10-кратно увеличение от сегашния капацитет. Сметката може да бъде 175 милиарда долара, каза той.

Следващата инвестиционна стъпка ще бъде нова фабрика на Tesla в Северно Мексико, каза Мъск, обявявайки първия завод извън Съединените щати, Германия и Китай.

Мъск не коментира плановете за обновяване на седана Model Y през следващата година, наречен Project Juniper, или обновена версия на своя седан Model 3 - проект с кодово име Highland.

Шефът на дизайна Франц фон Холцхаузен обаче съобщи, че пикапът Cybertruck ще бъде пуснат тази година.

Ключът към стимулирането на обема на продажбите на Tesla ще бъде намаляването на цените за потребителите, заяви Мъск, добавяйки че отстъпките на Tesla, предложени тази година, са стимулирали търсенето.

"Желанието на хората да притежават Tesla е изключително високо. Ограничаващият фактор е способността им да плащат за Tesla", каза Мъск.

Tesla продълажама да е най-високо позиционираният по пазарна стойност производител на автомобили, въпреки непрекъснатията "танц" на акциите му. Тяхната стойност намаля до около половината от пика си през ноември 2021 г., но са се възстановили с повече от 60% тази година.

Мъск каза, че Tesla може да се нуждае от най-малко 10 модела, което при целево производство ще възлиза на 2 милиона продажби годишно за всяка моделна линия. 

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ