Tesla съкрати още 600 работни места в Калифорния на фона на спад на продажбите

 Tesla съкрати още 600 работни места в Калифорния на фона на спад на продажбите

Tesla съкрати още 600 работни места в Калифорния на фона на спад на продажбите

Като част от програмата на Tesla тази седмица производителят на електромобили уведоми Калифорнийския департамент за развитие на заетостта, че съкращава още около 600 служители в производствените си мощности и инженерни офиси между Фримонт и Пало Алто, съобщи CNBC.

Последните съкращения премахват различни длъжности, от начални позиции до директори, и засягат широк кръг от отдели, обхващащи работниците в заводите, разработчиците на софтуер и инженерите по роботика.

Съкращенията са отразени в документацията по Закона за приспособяване и преквалификация на работниците (WARN), която CNBC получи чрез искане за публични документи.

Изправена пред отслабващото търсене на електромобили Tesla и засилената конкуренция, компанията съкращава персонал поне от януари. През април главният изпълнителен директор Елон Мъск съобщи на служителите в меморандум, че компанията ще съкрати повече от 10% от глобалната си работна сила, която в края на 2023 г. е достигнала 140 473 служители.

Предишни документи разкриха, че Tesla ще съкрати повече от 6300 работни места в Калифорния, Остин, Тексас и Бъфало, Ню Йорк.

По време на разговора за тримесечните приходи на Tesla миналия месец Мъск заяви, че през последните няколко години компанията е натрупала 25% до 30% „неефективност“, което означава, че уволненията в момента могат да засегнат десетки хиляди служители повече, отколкото предполагат 10%.

Според декларацията на WARN съкращенията на 378 работни места във Фримонт, където се намира първият производствен завод на Tesla в САЩ, включват хора, които се занимават с персонала и сглобяването на автомобили. В центъра за разработване на батерии на компанията в Kato Rd. са съкратени 65 работни места.

Tesla не отговори на запитването за коментар.

Сред най-високопоставените длъжности, премахнати във Фримонт, са директор по здравеопазване и безопасност на околната среда и директор по дизайна на потребителското изживяване.

В Пало Алто, където се намира инженерната централа на компанията, работата си загубиха още 233 служители, включително двама директори на технически програми.

Според двама бивши служители, пряко запознати с въпроса, Tesla е уволнила и по-голямата част от служителите, участващи в проектирането и подобряването на приложения, предназначени за клиенти и служители. Подадената декларация WARN показва, че това е така, като много от тях са съкратени от екипа на локацията на Tesla на улица „Хановер“ в Пало Алто.

Tesla е изправена пред намалено търсене на автомобилите, които произвежда във Фримонт, включително по-старите автомобили Model S и X и седана Model 3. Общият брой на доставките е намалял през първото тримесечие в сравнение с предходната година, а Tesla отчете най-силния годишен спад на приходите си от 2012 г. насам.

Конкуренцията, особено в Китай, продължи да оказва натиск върху продажбите на Tesla през второто тримесечие. Xiaomi и Nio пуснаха на пазара нови модели електромобили, които подбиват цената на най-популярните автомобили на Tesla.

Цената на акциите на Tesla се е сринала с около 30% досега през тази година, докато S&P 500 е нараснал с 11%.

Мъск се опитва да убеди инвеститорите да не се фокусират върху продажбите на автомобили, а да подкрепят потенциала на Tesla най-накрая да достави софтуер за самоуправление, роботакси и „разумен“ хуманоиден робот. Мъск и Tesla отдавна обещават на клиентите си софтуер за самоуправление, който ще превърне съществуващите им електромобили в роботакси, но системите на компанията все още изискват постоянен човешки надзор.

Други скорошни съкращения на работни места в Tesla включваха екипа, отговорен за изграждането на Supercharger, или мрежата за бързо зареждане на електрически превозни средства, в САЩ.

В годишното си заявление за 2023 г. Tesla разкрива планове за развитие и оптимизиране на инфраструктурата си за зареждане, „за да осигури рентабилност и удовлетвореност на клиентите“. В подаденото заявление Tesla заяви, че трябва да разшири своята „мрежа, за да осигури адекватна наличност за посрещане на нуждите на клиентите“, след като други автомобилни компании обявиха плановете си да приемат Северноамериканския стандарт за зареждане.

Съобщава се, че след като е съкратила по-голямата част от екипа си за зареждане, Tesla е започнала да назначава отново поне някои от членовете си - ход, който напомня на съкращенията, които Мъск направи в Twitter, след като купи компанията, по-късно преименувана на X. Миналата година Мъск заяви пред Дейвид Фабер от CNBC, че иска да назначи отново някои от тези, които е освободил.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ