Финанси
|Компании
|Енергетика
|Икономика
|Британски телевизии обединяват сили срещу доминацията на Big Tech на рекламния пазар

Британските канали Sky, ITV и Channel 4 ще се борят срещу социалните медии Facebook и YouTube, като обединят услугите си за стрийминг реклама и да улеснят милионите малки бизнеси в провеждането на рекламни кампании. Проектът е опит да се разчупи контролът на голмите технологични компаниии върху рекламния пазар на Великобритания, оценяван на 45 милиарда паунда, съобщава в. Guardian.
Google и Meta, които притежават Facebook и Instagram, все повече доминират на рекламния пазар във Великобритания и сега поглъщат две трети от 45-те милиарда паунда. Въпреки че това е навредило на традиционния телевизионен рекламен бизнес на Sky, ITV и Channel 4, по-голямата част от рекламните приходи на големите технологични компании идват от малки и средни фирми с по-малки бюджети, които не могат да си позволят да рекламират по телевизията или да плащат на агенции за кампании.
Сега Sкy , Channel 4 и ITV предоставят своето рекламно пространство за стрийминг на един пазар, което позволява на по-малките рекламодатели лесно да провеждат едновременно кампания във всички свои стрийминг услуги. Телевизионните оператори са възприели формулата, използвана от големите технологични компании – опростен модел на „самообслужване“, така че компаниите могат да резервират реклами с няколко кликвания и да не се налага да използват агенции.
Надеждите са тази стъпка да отвори многомилиарден пазар от огромният брой малки и средни предприятия с малък бюджет, които харчат за Google и Facebook.
Ходът на телевизионните оператори се предприема седмици след като шефът на Meta Марк Зукърбърг, заяви, че компанията възнамерява да удвои усилията си върху малкия бизнес, като пусне инструменти за AI и така да улесни още повче създаването на рекламни кампании. Той нарече този ход „предефиниране на категорията реклама“. Тъй като британските телевизионни оператори увеличиха мащаба на стрийминг бизнеса си, пазарът на дигитална реклама продължава да расте бързо, което помага да се компенсира спадът в разходите за традиционна телевизия, които паднаха до 3,9 милиарда паунда миналата година.
Sky, Channel 4 и ITV са реалистични относно това каква част от дигиталния рекламен пазар биха могли да привлекат за своите стрийминг услуги, но вярват, че има многомилиардна възможност от по-големите играчи сред малките и средни предприятия, които сега са фокусирани върху Facebook и YouTube.
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.