Walmart преговаря за закупуването на Vizio за над 2 млрд. долара

Walmart преговаря за закупуването на Vizio за над 2 млрд. долара

Walmart преговаря за закупуването на Vizio за над 2 млрд. долара

Walmart преговаря за закупуването на производителя на смарт телевизори Vizio за повече от 2 милиарда долара, съобщи Wall Street Journal във вторник- ход, който може да подсили рекламния му бизнес и да му даде контрол върху повече от една пета от телевизионния пазар на САЩ.

Акциите на Vizio приключиха търговията във вторник с ръст от 24,68%. Те скочиха за кратко с 36% до най-високото си ниво от ноември 2022 г. Акциите на Walmart паднаха с около 1%. Отчетената офертна цена е с близо 30% по-висока от пазарната капитализация на Vizio от $1,54 милиарда в края на търговията в понеделник, предава Ройтерс.

Добавянето на телевизори Vizio може да даде на компании, включително J.M. Smucker и Kraft Heinz повече екрани, за да показват рекламите си на повече от 130 милиона купувачи, които посещават 5000 магазина на Walmart в САЩ всяка седмица.

От стартирането си през 2021 г. рекламният бизнес на Walmart в САЩ, наречен Connect, расте с двуцифрен темп, генерирайки продажби от около 3 милиарда долара миналата година, според доклад на Insider Intelligence.

Финансовият директор на Walmart посочи Walmart Connect като един от бързоразвиващите се бизнеси с висок марж.

Рекламните бизнеси на търговците на дребно, обикновено наричани медийни мрежи за продажба на дребно (RMN), се превърнаха в привлекателна опция за рекламодателите, тъй като традиционните продавачи на реклами като Apple и Google предприемат мерки срещу количеството данни от трети страни, които споделят с рекламодателите.

В резултат на това RMN се превърнаха в най-бързо развиващата се част от рекламната индустрия в САЩ и се очаква да генерират около 60 милиарда долара продажби тази година, според оценки на Insider Intelligence.

Vizio заема позиция №1 в Walmart и почти 70% от телевизорите му се продават в търговеца на дребно. Придобивайки Vizio, Walmart може потенциално да контролира 22% от телевизионния пазар в САЩ между своята частна марка Onn и Vizio.

Walmart и Vizio са отказлаи коментар.

Не стана ясно дали продуктите на Vizio ще бъдат достъпни извън Walmart, ако сделката бъде подписана.

Новината е негативна за Roku, който също продава смарт телевизори и стрийминг устройства и има ексклузивна сделка с Walmart за продажба на продукти. Акциите на Roku завършиха търговията във вторник на червено с около 9%.

Дискусиите между Walmart и Vizio продължават и сделка може да не се случи, се казва в доклада на WSJ.

Ключови думи

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ