Морето в малкия ти джоб
38-годишните Силвия и Константин Вълкови имат весел брак, две деца и успешни кариери (той е програмен директор на "Дарик радио", тя е счетоводител в телекомуникационна компания), а преди един месец добавиха собствен бранд плажни кърпи към семейния уют. Yamabahari (от японската дума за планина и на суахили за море) стартира с просторна ленена кърпа с функционални джобове за таблет, карта или вестник в различни цветове, а сега продължава и с памучни продукти в партньорство с млади дизайнери. Кърпите носят имена на красиви птици, приятна история – и много много специално отношение към клиентите. Акцент в концепцията са интервютата с водещи световни дизайнери и артисти в секцията Talks на сайта на Yamabahari, както и с феновете на бранда. За семейния бизнес, маркетинга с отношение и новите идеи – разговор на крак преди плажа с Константин Вълков.
- Коя е най-интересната история за лена, която знаеш?
- Любопитните на първо място – че съхне бързо, че абсорбира в пъти повече от памука, че става по-мек с използването и т.н. Но всъщност първата история, с която свързваме лена е Литва. Докато проучвахме лена и някои от най-добрите компании в света, които продават изделия от лен, с известна доза изненадата открихме, че те правят продуктите си в Литва. Ленът в Литва са всъщност лалетата за Холандия или бирата за Чехия. Това е индустрия, която е устояла на времето, хиляди години, за да запази изключително високото си качество. Даже в литовските фолклорни песни се пее за лен – затова си казахме, че това е нашата страна.
- Какво е специфичното в работата ви с литoвската фабрика?
- Съобразяват се с всяко наше изискване. Работят отлично, спазват сроковете с точност до минутата, досега не е имало грешка в доставките. И приеха нашата претенция да работим с малки бройки.
- До колко плажа стигна бранда ви един месец след старта на компанията – и кой от моделите на Yamabahari свърши най-бързо?
- Със сигурност първият, който свърши, е този със зеления джоб. За мен това беше изненада, а съпругата ми беше сигурна, че така ще стане. До колко плажа – получаваме снимки от България, от Гърция, иначе имаме поръчки основно от нашата страна, все пак компанията ни тъкмо навърши месец. Поръчките от чужбина идват от Швеция, Белгия, Великобритания и Италия. Следващата кърпа на yamabahari, произведена в Литва от 100% висококачествен лен, ще бъде представена в средата на юни. Тя ще бъде налична в няколко различни цвята като два от тях ще бъдат в лимитирана серия.
- Новата ви памучна кърпа е направена в България не само с много високо качество, но и с участие на дизайнер - дългосрочно ли ще е партньорството ви с Мила Лозанова?
-Всъщност това беше първоначалната ни идея – да правим концептуалната идея на продуктите сами, но да използваме илюстрации на млади и талантливи български дизайнери. Надявам се, че партньорството ни ще е дългосрочно. Илюстрацията на Мила не е дигитален принт, а качествено изтъкана. Памучната кърпа е с размери 95 x 190 см, предлага се в луксозна опаковка и допълнителна безплатна чантичка; плътността е изключително висока и спомага за високите абсорбиращи способности. Всеки елемент от кърпата е направен специално по проект на yamabahari – от конкретните цветове, през допълнителните ресни, както и чудесния плюш от лицевата страна, който е мек и удобен за кожата. Както и предишната кърпа The Puffin, така и тази носи името на птица – The Manakin.
- Що за птици са тези и откъде дойде идеята за такива имена на моделите?
- Идеята дойде след трип до Исландия, където пътуват немалко хора, за да гледат птици там, както и до Занзибар. The Puffin е прекрасна птица от Исландия, в превод – тъпоклюна кайна. Манакин е малка птица с ярка окраска, популярна със свръхбързите си любовни танци, която обитава тропични климатични области. Имаме и една-две книги с подробно описание на птиците. Естествено, че и външният им вид е важен. The Puffin и The Manakin са много забавни, наистина – едната с тромава и смешна походка, другата със страхотните си танцови стъпки.
- А що за птици ли са клиентите ви?
- Хора, които оценяват вниманието към детайла, както и уютните неща. Казваме “уютни”, защото в никакъв случаи нашите модели не са повлияни от моментна мода – бихме искали да устоят теста на времето. Освен това – радваме се, че поддържаме комуникация с нашите клиенти. Ние предлагаме продуктите си чрез онлайн магазин, но правим интервюта с тях, което според нас е важен начин, с който им показваме, че искаме да чуем мнението им, че те са наши приятели.
- Помниш ли историята на известните бисквити Danish Butter Cookies, чието търсене рязко спаднало след като компанията започнала да доставя до верига за евтини храни. Една от причините според маркетолози е, че смятали, че са в бизнеса с бисквитите, а били в бизнеса с подаръците. Вие в кой бизнес сте?
- Добър въпрос. Една от основните ни идеи е да правим функционални продукти. Тоест – освен, че те наистина са опаковани по изключително внимателен и бихме казали – луксозен начин – те са удобни и функционални за ползване. Понякога ни се чудят защо влагаме толкова в опаковките и допълнителните неща към продуктите ни. Това не значи, че са само за подаръци. Просто вярваме, че това показва отношение към клиентите ни.
- Предвиждате ли продажби офлайн и как и къде си представяте идеалния магазин?
- Вече се предлагаме в един магазин на морето (Le Petit Salon в Созопол), до броени дни в още един в София (laika.bg), надяваме се и в още един (Шипка). Иначе си представяме нашия собствен магазин до последен детайл, но засега нямаме финансова възможност да мислим за това. Ако нещата се развият благоприятно, това ще бъде уютно място – гарантираме.
- Вдъхновявате ли и други семейства да стартират бизнес?
- Надяваме се. Нашите приятели много ни вдъхновяват с добрите си думи. Прегръщаме ги всички.
Елица Добринова
Всички плажни кърпи на компанията се предлагат на www.yamabahari.com с безплатна доставка навсякъде в България.
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.