Уникална стая - логически пъзел отвори врати в София

Уникална стая - логически пъзел отвори врати в София

На 10 юни в София отвори врати Dextrophobia - първото по рода си у нас физическо помещение, предназначено за отборно забавление чрез решаване на логически пъзели и главоблъсканици. Проектът е на стартиращата фирма Dextrophobia, която си е поставила за цел да промени представата за забавление в България и същевременно – да привлече вниманието към нуждата от повече логически игри, които освен развлекателния си характер, спомагат и за развитие на мисловната дейност.

„Днес ние все по-често се нуждаем от нови начини за забавление в реалния свят, а не пред компютъра, телевизора или чрез друга индиректна комуникация. Dextrophobia Rooms е крачка напред, целяща да върне нещо забравено и загубено в миналото и този анахронизъм, прави идеята толкова подходяща и най-вече навременна. Концепцията за стаите – логически пъзели предлага страхотни алтернативни методи за забавление, като същевременно акцентира и върху развитието на мисловните качества на участниците. Най-важното, което съм научил от началото на проекта е, че в България е възможно да се прави честен бизнес от млади хора стига да имат желанието, търпението и нужния пламък. Второто е, че бизнес се прави с приятели и нашият екип, както и редицата наши познати, които ни помагат от самото начало, е доказателство за това“ - споделя Александър Грозданов, един от основателите на проекта.

Dextrophobia е част от бързо набиращите популярност по света игри от типа Real Life Room Escape Game, в които участниците се стремят да намерят изхода от реално помещение чрез решаването на различни типове задачи. Това течение сред игрите на живо е базирано на сходен жанр в компютърните игри, при който целта е същата, но се осъществява във виртуалната реалност. Подобни пъзел – стаи вече работят в десетки държави в Европа, Северна Америка, Азия и Австралия.

В Dextrophobia ще могат да влизат отбори от двама до петима души и след заключването на вратата зад тях те ще участват в надпревара с времето, а оръжията, с които ще разполагат са само техният интелект и съобразителност. Веднъж влезнали в стаята, екипите ще разполагат с един час, за да решат всички пъзели, загадки и мистерии, за да стигнат успешно до тайния й изход. Стаята е изпълнена с интригуващи главоблъсканици – механични пъзели, химически експерименти, логически задачи и много други. Освен интелекта си, екипите са предизвикани и да използват отборни умения, за да извършват вдигащи адреналина предизвикателства. По време на престоя те ще имат възможност също да разбулят вълнуваща история, която ще ги води и ще им помага в тяхното приключение и откриването на тайния изход.

Стаята е подходяща както за групи приятели или семейства, така и за колеги от работа и дори за провеждането на цели тиймбилдинги. Сред потенциалната аудитория на проекта са също туристите, гостуващи в София.

Основатели на Dextrophobia Rooms са седем приятели и състуденти: Александър Грозданов, Ангел Найденов, Божидара Захариева, Мариела Левиева, Петър Костов, Светлин Гърбатов и Димитър Петров. През пролетта на 2014 г. екипът преминава през пре-акселераторската програма за стартиращи предприемачи на клуб Start It Smart, в която неговите членове получават ценни съвети и провеждат редица срещи с опитни ментори и успешни предприемачи. Участието в програмата спомага за изчистване на концепцията и за ускоряване на старта на проекта. След откриването на първата стая и нейното утвърждаване екипът планира да създаде подвижна стая, подходяща за тийм билдинги на далечни разстояния. Сред плановете му са също нова стая в София и развитие на франчайз във и извън страната.

„Създадохме Dextrophobia като място, което напълно обзема хората за един час. Ще бъде преживяване, което да изпълни изцяло съзнанието им, защото ще бъдат увлечени от желанието си да „разрешат“ стаята. Посетителите ни ще бъдат завладяни от малките дози удовлетворение, които ще им дава решаването на всеки пъзел. И всичко това ще бъде опаковано в материално пространство, което ще им доставя детското удоволствие да пипнат и да разместят някой предмет и той да им „отвърне“ според логиката на стаята“ - убеден е Петър Костов.

„Когато се появи идеята, основната ни мотивация беше да изкараме хората от „удобното” им столче пред компютъра. В последствие идеята се разгърна, стана начин за разпускане за всеки. Dextrophobia е едно от тези малки неща, които ти изпълват душичката и те карат да се чувстваш щастлив. За мен това е шанс да направя нещо значимо, полезно и забавно“ - добавя Мариела Левиева.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ