„София Диша” се разраства

„София Диша” се разраства

Организаторите на традиционния летен фестивал за градска култура – „София Диша” са си поставили за цел през настоящата година да разширят значително зоната на събитието. В момента се обсъждат възможностите за разширяване обхвата на фестивала, който да включи и по-големите централни булеварди и да приобщи градини и паркове.

„През седемте години на провеждане фестивалът се наложи успешно, като привлече широка аудитория от хора и стана платформа за изява и среща с независими артисти, писатели, млади художници и музиканти, занаятчии, производители на еко продукти. Критерият, по който подбираме участниците, е качество и достъпност на продукта”, коментира Суни Данаджъ от фондация „София Диша“ и добавя, че тази година ще се постараят да създадат максимален комфорт на хората като ангажират по-големи градски пространства за провеждане и обособят различни тематични зони през всяка една от неделите.

Акцентът ще бъде Културната програма, която ще включва визуални изкуства; изпълнителски изкуства – музика, танц, пърформанси, цирково изкуство; литература; медия – фотография и филм; смесена техника, като поканата за участие ще стартира още от началото на  март. Всяка неделя Културната програма ще бъде различна, без да е подчинена на една тема. Ще има обособени зони за спорт и забавления за деца. Карта с различните тематични зони на фестивала ще ориентира посетителите.

Направеното през 2015г. социологическо проучване, фокусирано върху „София Диша”, сочи като един от положителните ефекти на събитието – развитието на предприемачеството сред културно-творческата индустрия на града. Сред високите оценки се посочва добрата организация и подкрепа при провеждане на събитието, усещането за празник и положителния бизнес ефект. Според проучването търговските обекти, намиращи се на фестивалните локации, удвояват оборотите си по време на събитието, а някои от артистите се готвят специално за представянето си на фестивала, заради възможностите за контакти и извън страната. Сред препоръките към събитието е да се включат повече изпълнителски изкуства, спорт, занимания за деца и по-внимателна селекция на приложните артисти.

„Ще се съобразим с тази обратна връзка и ще направим фестивала по-динамичен и интерактивен през тази година, като включим повече участници от цялата страна. Развиваме модела на събитието и имаме изграден бизнес план до 2018 година (България ще председателства Съвета на ЕС) „София Диша” да се превърне в национален бранд представящ страната ни”, казва Стоян Зиков от фондацията.

Като положителен ефект за събитието организаторите посочват медийния интерес и доброто отразяване, като тази година ще потърсят подкрепа за комуникация на събитието от различни национални институции и организации  –  Министерство на туризма, „Летище София“, ОП „Туристическо обслужване“ и др., за да се комуникира фестивала като туристическа атракция и да достигне до максимален брой гости на града.

Ключови думи

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Седмичен хороскоп: Звездите за бизнеса от 25 до 31 август
На днешната дата, 26 август. Имен ден празнуват Адриан, Адриана, Наталия
Стратегиите, които ще ви помогнат да отключите пълния потенциал на вашите служители
Зеленски: Украйна има за цел да си осигури поне 1 млрд. долара месечно за закупуване на оръжия от САЩ
Германският концерн „Райнметал“ ще строи в България два завода – за артилерийски снаряди и барут
Между принцовете Уилям и Хари зрее конфликт заради нов филм за майка им Даяна
Швейцарският клон на банка HSBC спира обслужване на над хиляда богати клиенти от Близкия изток
Турция е напът да премахне забраната за къси продажби