10 компании, които стават известни не с това, с което започват
Възможно ли е един глобален бизнес да порасне върху предприемаческа основа от съвсем различно естество?
Историята на някои от големите корпорации по света показва, че отговорът е "да". Тези фирми, за които всички днес сме чували и познаваме като емблеми на бранша им - компютри, бързооборотни стоки, облекло и др., първоначално са основани с цел да продават напълно различни стоки.
Предприемачите винаги се фокусират максимално върху стратегически проекти или продуктите, които смятат, че са потенциални хитове на пазара. Практиката обаче често опровергава намеренията им.
Припомняме ви за 10 компании, които са започнали с един бизнес, но са станали известни със съвсем друг.
1. Подкрепена от френската агенция за рисков капитал, американската DuPont започва да прави барут през 1802 г. Днес тя е лидер в областта на биотехнологиите и иновациите.
2. През 1927 г. братята Дик и Мак Макдоналд откриват хот-дог щанд, наречен "Летище" на летището Монровия в Калифорния. 21 години по-късно McDonalds слага акцент върху хамбургерите.
3. Nokia първоначално е била хартиена фабрика във Финландия.
4. Sony започва като сервиз за ремонти на радио в следвоенния Токио. Първият оригинален продукт на марката е магнетофон, а първият пробив с "комерсиален успех" е транзисторно радио Sony TR-55.
5. IBM започва с производство на кантари, автоматични машини за рязане на месо, кафе машини.
6. Джеймс Крафт, основател на Kraft Foods, започва бизнеса си с търговия на едро със сирене от врата до врата в Чикаго през 1903 г.
7. Основана от Коносуке Мацушита през 1918 г., компанията сега известна като Panasonic, първоначално е произвеждала двойни контакти за лампа и велосипедни лампи.
8. През 1926 г. Сакичи Тойода създава фабриката Toyota, от която излиза първият автоматичен тъкачен стан. Седем години по-късно компанията навлиза на пазара за автомобили.
9. Xerox е създадена като компания, произвеждаща фотографска хартия през 1906 г.
10. Motorola започва през 1928 г. като произвежда батерии за радиостанции.
От Business Insider и материали от чуждия печат
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.