10-те най-иновативни компании през 2011 година
Колкото по-иновативна е една компания в наши дни толкова по-успешна е тя. Иновациите са ключът към големия успех. Затова все повече компании влагат милиарди долари в разработването и изучаването на нови технологии за по-добър живот.
Ежегодно сайтът FastCompany.com прави класация „Топ 50 на най-иновативните компании за настоящата година”.
По-долу ние ще ви представим десетте най-иновативни компании за 2011 г.
10. Epocrates
Поредната нова номинация в топ 10 за най-иновативни компании. Заслугата за това се дължи на програма, която помага на лекарите да преценяват правилно дозировките и лекарствата, които изписват. Иновативната програма се използва от над 45% от щатските лекари, като през тази година се очаква процентът да нарасне двойно.
9. Zynga
Производителят на игри попадна в топ 10 благодарение на създаването на множество онлайн игри. Компанията е създала най-популярната игра във Facebook – Farmville и Cityvill, както и Texas HoldEm Poker. Игрите на Zynga във Facebook имат около 250 млн. активни почитатели, като за пример на второ място са игрите на Badoo Services Limited – с около 41 млн. играчи.
8. Netflix
Това е американска корпорация, която предлага видео разпространение през интернет при поискване, а също и отдаване под наем на видео, чрез заплащане по и-мейл. Основната причина компанията да влезе в топ 10 е пазарната й капитализация от 9 млрд. долара и 20 млн. потребителя. При проведеното си първично публично предлагане тя е била с пазарна капитализация от 288 млн. долара и 857 хил. потребителя.
7. Dawning Information Industry
Компанията попада в топ десет на най-иновативните компании за изграждането на най-бързия суперкомпютър – Tianhe-1A. Той е 40 пъти по-бърз от всеки друг супер компютър правен някога. Може да изпълнява 2,57 куадрилиона операции в секунда.
6. Google
Гигантът падна две места надолу спрямо миналогодишната класация, но остава сред най-иновативните компании в света. Едно от най-големите му постижения бе създаването на автомобил без шофьор. Естествено, основният бизнес на компанията остава интернет търсенето, като непрекъснато се влагат нови иновативни идеи за подобряването му. „През всяко тримесечие ние правим около 100 хил. подобрения на търсачката и във всеки един момент провеждаме между 50 и 200 експеримента”, обяснява Джоана Райт, продуктов мениджър на Google. „Най-горда съм от това, че много от нещата са скрити подобрения и никой не може да ги забележи”, допълва Райт.
5. Groupon
Groupon покори топ 5 за една година. В миналогодишната класация компанията за онлайн търговия не попадна дори в топ 50. От едва свързваща двата края фирма се превърна в много милиардна сила, която привлече вниманието на хищника Google. Спасител за малкия бизнес, Groupon е определян като най-вълнуващото нещо, случило се в търговията на дребно след eBay.
4. Nissan
Японският автомобилен концерн прави невиждан скок. Преди година компанията не попадна в топ 50, а днес е на четвърто място. Успехът за това се крие в преразглеждане на концепцията на компанията към производство на екологични автомобили с ниски емисии на въглерод и създаването на електрическия автомобил с марката Leaf. Колата е определяна като една от първите по рода си, тъй като тя е изцяло на ток, а не като останалите хибриди (ток и гориво). „Забавно е да я караш, но не може да бъде описана. Единственият начин, по който може да се представи е като седнете зад волана – няма никакви вибрации, не мирише и не издава звук”, споделя изпълнителният директор на Renault-Nissan Карлос Госн. „Това е бъдещето и всичко друго ще започне да изглежда старомодно, все едно да пращаш писма с пощенски гълъби”, допълни Госън.
3. Facebook
Като говорим за иновации не можем да не споменем Facebook. Нейните над 600 млн. потребителя смаяха света и привлякоха погледите на Холивуд, които създадоха филма „Социалната мрежа”, спечелил Златен глобус. Лентата разказва за живота на създателя на Facebook - Марк Цукерберг. За една година базата на потребителите нарасна с 145%, а според оценка на General Atlantic, пазарната капитализация на водещата социална мрежа се оценява на 65 млрд. долара. Въпреки това компанията загуби челното място в класацията, което заемаше преди година.
2. Twitter
Само за една година социалната мрежа успя да се изкачи със зашеметяващите 48 позиции, за да заеме престижното 2-ро място. Всичко това се дължи на големия прогрес на сайта – от 9600 потребителя през 2006 г., 4 млн. през 2008 г. до над 195 млн. към днешна дата.
1. Apple
Първа позиция е за най-скъпата технологична компания в света. През изминалата година компанията заемаше трето място. Големият успех се дължи на iPad, който буквално превзе света. От пускането му през април миналата година са продадени над 15 милиона броя. Най-впечетляващото е как таблетът на Apple успя да създаде екосистема от креативност – от игри, през финанси, до производство на модерни чипове. Преди дни Стив Джобс представи новия iPad2.
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.