Неизвестно за известните: Тайна димпломация за крем срещу радиация ражда жива и до днес луксозна марка

Неизвестно за известните: Тайна димпломация за крем срещу радиация ражда жива и до днес луксозна марка

Бъдещият основател на марката Lancome -  Арман Птижан, е роден на 20 май 1886 г. в малкото градче Сен-Луи-сюр-Семуз. В младостта си той живее с братята си в Южна Америка, където семейството печели пари, като изнася стоки от Европа. Те варират от железопътни двигатели до парфюми. По това време и през ум не му минавало, че именно парфюмите един ден ще се превърнат в делото на живота му.

МИСИЯТА

Започва Първата световна война. В армията Птижан получил важна задача -  трябвало да убеди южноамериканските страни да станат съюзници на Франция в тази война. През 1917 г. редник Птижан придружава посланиците на Бразилия и Чили по време на посещението им във Франция. Той ги очарова с разказите си  за историята на Франция и така страната печели нови съюзници. Като награда за това постижение, след войната на Птижан е предложен избор на един от два поста -  френски посланик в Бразилия или министър на пропагандата на Франция. Арман решава да не се занимава с политика. Отива да работи в козметичната компания Coty, където легендарният Франсоа Коти става негов учител. Тогава Арман научава и запомня три основни правила.

Първо -  най-добро качество на съставките, второ -  безупречно елегантният флакон и трето - разумна цена. Това са трите компонента на успеха в този бранш. Освен това парфюмът трябва да радва не само носа, но и човешкото око. Арман Птижан работи в Coty House и там има успешна кариера. Той се издига до позицията на директор, забогатява и мечтае да върне стария блясък на френския парфюм, който вече е позагубен.

Така на 1 февруари 1935 г. Птижан създава собствената си компания Lancome. Той търси име, което може лесно да се произнася на всеки език по света. Един ден попада на името на малкия френски замък Lancosm. Птижан веднага взима това име, премахна буквата "s" и вместо това поставя ударени над "o"-то.

Само три седмици по-късно фабриката и офисите на компанията вече работят, а през лятото Птижан отваря първия бутик Lancome в Париж. Когато започва да създава парфюм, той приема съветите на Франсоа Коти. За да създаде елегантна и необичайна парфюмна опаковка, Птижан кани талантливия художник Жорж Делом, който преди това е негов колега в Coty. С течение на времето Жорж Делом става арт директор на Lancome, позиция, която заема в продължение на 30 години. Неговите флакони във формата на риба-луна за парфюма Cachet Bleu, във вид на амфора за парфюма Marrakech, както и шишенцето на парфюма Magie, днес струват впечатляващи суми на търгове.

През 1935 г. на Световното изложение в Брюксел козметичната къща Lancome представя 5 парфюма и 2 одеколона във флакони на Делом и всички те успяват да възхитят хиляди посетители. Парфюмите са Magie, Tropiques, Kypre, Tendres Nuits и Bocages, а одеколоните - Etiquette Noire и Cachet Bleu. Червилата и пудрите Conquete също са показани на изложението.

ПРОБИВЪТ

Снимка: Shutterstock

Шест месеца след основаването на компанията продуктите на Lancome вече се продават в 30 страни по света. Година по-късно Арман Птижан, с помощта на професор Медински и химика Пиер Велон, създава революционен продукт за грижа за кожата - крем Nutrix на базата на естествен серум и активни вещества, изолирани от протеини и витамини. Въпреки че този крем е рекламиран като нощен и възстановяващ, той скоро започна да се използва като панацея, използвана за лечение на алергични обриви, ухапвания от насекоми, слънчеви изгаряния, отоци, измръзвания и дори порязвания.

Британският министър на отбраната през 50-те години препоръчва този крем като идеално средство за предотвратяване и дори лечение на радиационни изгаряния в случай на ядрена война. През този период Птижан създава логото на Lancome, което съчетава 3 елемента: цвете лотос, разположено отляво, символизиращо източната мъдрост и божественото начало, малък херувим отдясно, а в центъра роза. По-късно логото е опростено, първо има само роза, а след това остават само нейните очертания и така е запазена в този вид до днес.

През 1942 г. компанията отваря първото си училище за обучение на „специалисти“, които трябва да покажат на света образа на френската красота. Продавачките също прекарват 9 месеца в обучение как да предлагат продуктите. Днес това училище се е превърнало в международен център за обучение Lancome, където ежегодно се събират козметолози от цял ​​свят.

 Но по това време Птижан се интересува от декоративна козметика и поема големи рискове. На мода са дълготрайните червила, те просто изсъхват върху устните. Арман прави деликатното червило Rose de France, подобно на цвят и мирис на бледа роза, благодарение на което устните на жените стават меки и сочни. То остава бестселър сред червилата за дълго време. През 1952 г. Lancome създава един от най-добрите си парфюми - тръпчивият ориенталски Tresor. На представянето на парфюма е показана разкошна балетна композиция.

След всичките си успехи в областта на парфюмерията, Арман решава да се насочи към създаването на продукти за грижа за лицето и тялото и през 1955 г. пуска Ocean - първата серия продукти за грижа за кожата на базата на водорасли и морска вода. Но той не забравя парфюмерията и през 1957 г. компанията представя два нови аромата - Fleches d'Or и Envol.

През 1961 г. управлението на компанията преминава в ръцете на неговия син Арман Марсел, а през 1964 г. Lancome става част от гиганта L’Oreal, а парфюмът Climat бележи нов етап в живота на компанията. Още 2 години по-късно излиза парфюмът Eau de Lancome - последният приживе аромат на Арман Птижан. На 29 септември 1970 г. той умира на 84-годишна възраст. През 1975 г. се появява първата очна спирала Immencils, а през 2005 г. линията за мъжка кожа Lancome Homme.

РЕВОЛЮЦИЯТА

Lancome е пионер в областта на декоративната козметика. Lancomatique, Keracils, Definicils, Hypnose, Virtuose и Оscillation правят революция в разбирането за очна спирала. Използвайки последните постижения на науката, компанията полага всички усилия да направи очите на жените по-красиви от всякога. През 1935 г. първото червило на Lancome е технологично постижение. Lancome е лидер и в основата за поставяне на грим. Компанията винаги е използвала най-новите технологични постижения, за да произвежда фини, лесни за нанасяне текстури за безупречен външен вид.

В допълнение, марката използва най-новите постижения на науката, за да даде на жените очарователни мигли. През 1987 г. отделът за научноизследователска и развойна дейност прави първите стъпки в тази посока със създаването на първата лечебна спирала Keracils. През 1992 г. Lancome представя легендарния Runergie - точно когато пластичната хирургия започва да бъде много търсена. Благодарение на иновативни изследвания, продуктите на марката връщат младостта на жените без радикални намесии. През 2007 г. марката лансира изключителната спирала Virtuose, съдържаща хидрофобни полимери, които придават на миглите магическа дължина и съблазнителна извивка. Година по-късно Lancome създава Oscillation Powermascara - спирала, която революционизира козметичния пазар. През 2009 г. Oscillation Powerbooster влиза в продажба - първата в света вибрираща спирала, която перфектно извива и невероятно удължава миглите.

ЗВЕЗДИ

Снимка: Shutterstock

През септември 2010 г. американската филмова звезда Джулия Робъртс подписва петгодишен рекламен договор с френската козметична компания Lancome, част от групата L'Oreal. Както се съобщава, сумата на договора е 50 милиона долара.

Освен нея, сред звездите, които представят Lancome са  Изабела Роселини, Ума Търман и др.

През 2023 г. е извършена впечатляващата колаборация между Lancome и световния музей Лувър.  Известният музей става домакин на снимките на нова лимитирана рекламна кампания. Всеки артикул от ексклузивната колекция на марката е с различен нов облик, обвит в емблематичния образи от Парижкия музей.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ