Мъжете са по-добри в бизнес контактите

Мъжете са по-добри в бизнес контактите

Когато се налага да се създават и поддържат бизнес контакти, мъжете се справят по-успешно от жените. Сайтът за бизнес връзки LinkedIn анализира информация на членовете си от 13 държави и откри, че мъжете се справят много по-добре в работните мрежи.

„Мъжете имат по-широк поглед върху нещата и по-бързо оценяват къде има благоприятна възможност”, заяви директорът по връзките на компанията Никол Уилямс. „Освен това те по-бързо предприемат необходимите стъпки.”

Компанията, която има над 100 000 потребители от целия свят, дефинира способността да поддържаш професионални връзки в мрежата по два начина. Първо, съотношението на бизнес връзките, които имат мъжете и жените и второ, броят на мъжете спрямо жените потребители на сайта.

И въпреки че жените често се смятат за по-добри комуникатори и за по-умели в изграждането на междуличностови отношения, те имат задръжки при разширяването на бизнес контактите си, защото се боят от отхвърляне повече от мъжете.

„Създаването на нови връзки е много рисково”, обясни Уилямс. „Ние, жените, приемаме отказите по-лично, когато молим за повишение, уеличаване на заплатата или контакт.”

Дамите обаче създават по-стабилни бизнес контакти. При мъжете приоритетът е широкият спектър от познанства. В днешната икономически нестабилна обстановка обаче е особено важно кого познаваш, за да успееш, убедена е Уилямс.

„Една дума от квалифициран източник е жизненоважна на пазара днес. Трябва активно да търсите хора, с които да се свързвате”, съветва тя.

Що се отнася до създаването на ползотворни контакти между мениджъри, най-добре се справяли жените от Австралия, Холандия и Великобритания и мъжете от Италия.

Проучването показа още и че когато единият пол е малцинство в компанията или отрасъла, представителите му са по-агресивни и успешни в изграждането на бизнес контакти. Например дамите от Бразилия и Канада, които работят в доминираните от мъжете корабостроителни компании, имат най-много контакти в индустрията.

„Когато си от малцинството, използваш всеки възможен ресурс. Търсиш възможностите”, обясни Уилямс.

Друг не по-малко изненадващ пример идва от щатската козметична индустрия. Оказало се, че мъжете са най-успешни в нетуъркинга в този типично женски бранш. Дамите пък са най-добре свързани в животновъдските и тютюневите отрасли.

В проучването са използвани данни от САЩ, Канада, Франция, Германия, Индия, Австралия, Бразилия, Ирландия, Италия, Холандия, Нова Зеландия, Ипания и Великобритания.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Прашутистът, който скочи от стратосферата, загина при полет с парапланер
Словакия ще спре да блокира одобрението на 18-ия пакет от санкции на ЕС срещу Русия
NATO се готви за едновременен конфликт с Русия и Китай през следващите две години
На днешната дата, 18 юли. 188 години от рождението на Васил Левски
Може ли Европа отново да стане привлекателна за инвеститорите?
Спряха шести блок на АЕЦ "Козлодуй" за планиран ремонт
Тръмп нареди на правосъдното министерство да предостави още документи по случая с Епстийн
Бившата номер едно в световния тенис Мария Шарапова продава къщата си в САЩ за 25 милиона долара