Мъжете са по-добри в бизнес контактите
Когато се налага да се създават и поддържат бизнес контакти, мъжете се справят по-успешно от жените. Сайтът за бизнес връзки LinkedIn анализира информация на членовете си от 13 държави и откри, че мъжете се справят много по-добре в работните мрежи.
„Мъжете имат по-широк поглед върху нещата и по-бързо оценяват къде има благоприятна възможност”, заяви директорът по връзките на компанията Никол Уилямс. „Освен това те по-бързо предприемат необходимите стъпки.”
Компанията, която има над 100 000 потребители от целия свят, дефинира способността да поддържаш професионални връзки в мрежата по два начина. Първо, съотношението на бизнес връзките, които имат мъжете и жените и второ, броят на мъжете спрямо жените потребители на сайта.
И въпреки че жените често се смятат за по-добри комуникатори и за по-умели в изграждането на междуличностови отношения, те имат задръжки при разширяването на бизнес контактите си, защото се боят от отхвърляне повече от мъжете.
„Създаването на нови връзки е много рисково”, обясни Уилямс. „Ние, жените, приемаме отказите по-лично, когато молим за повишение, уеличаване на заплатата или контакт.”
Дамите обаче създават по-стабилни бизнес контакти. При мъжете приоритетът е широкият спектър от познанства. В днешната икономически нестабилна обстановка обаче е особено важно кого познаваш, за да успееш, убедена е Уилямс.
„Една дума от квалифициран източник е жизненоважна на пазара днес. Трябва активно да търсите хора, с които да се свързвате”, съветва тя.
Що се отнася до създаването на ползотворни контакти между мениджъри, най-добре се справяли жените от Австралия, Холандия и Великобритания и мъжете от Италия.
Проучването показа още и че когато единият пол е малцинство в компанията или отрасъла, представителите му са по-агресивни и успешни в изграждането на бизнес контакти. Например дамите от Бразилия и Канада, които работят в доминираните от мъжете корабостроителни компании, имат най-много контакти в индустрията.
„Когато си от малцинството, използваш всеки възможен ресурс. Търсиш възможностите”, обясни Уилямс.
Друг не по-малко изненадващ пример идва от щатската козметична индустрия. Оказало се, че мъжете са най-успешни в нетуъркинга в този типично женски бранш. Дамите пък са най-добре свързани в животновъдските и тютюневите отрасли.
В проучването са използвани данни от САЩ, Канада, Франция, Германия, Индия, Австралия, Бразилия, Ирландия, Италия, Холандия, Нова Зеландия, Ипания и Великобритания.
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.