„Apple” и „Google” във война за пазара на мобилните реклами

„Apple” обяви пускане на новата си „iAd” рекламна мрежа за „iPhone Apple” и по този начин обяви война на „Google” за приходите от мобилни реклами, пише „Financial Times”.
С този ход „Apple” ще се опита да разбиу монопола на „Google”, който от своя страна заяви сериозни намерения за експанзия в бизнеса с мобилни устройства.
Разработените от „Google” реклами, базирани на заявки за търсене в интернет, не са бъдещето на мобилните устройства, защото потребителите обикновено прекарват по-голямата част от времето си в използване на отделни приложения, а не в търсене в мрежата, заяви изпълнителният директор на „Apple” Стив Джобс. „При мобилните устройства търсенето не е като на десктоп. Потребителите използват приложения, за да свалят информация от интернет, а не обикновено търсене“, обяснява Джобс.
Apple ще приложи новата „iAd” мрежа в своите „iPhone”, „iPod touch” и „iPad” до края на тази година. През февруари iPhone и iPod touch надхвърлиха 40% от мобилните реклами на една от водещите рекламни мрежи – „AdMob” – знак за доминантната позиция на софтуерните платформи на „Apple” на мобилния рекламен пазар.
Чрез „iAd”, част от новия ъпгрейд на операционната система за мобилните устройства на „Apple”, компанията ще предлага рекламни пространства в самите приложения, като ще предоставя 60% от приходите на рекламодателите.
Напрежението между двата гиганта започна след като „Google” стъпи на пазара на мобилни телефони с разработката на своята операционна система „Android”, предназначена за конкурентни на „Apple” устройства. Това силно възмути „Apple” и компанията подаде съдебен иск за кражба на патенти от страна на „Android”.
Още една причина за изостряне на напрежението между двете компаниии е закупената от „Google” рекламната мрежа „AdMob” за 750 милиона долар, която „Apple” също се е опитавала да придобие. По думите на Джобс „Google дойдоха и ни я взеха, защото не искат да я имаме“. Все още обаче Федералната търговска комисия не се е произнесла дали сделката за „AdMob”е легитимна.
Вместо „AdMob”, през януари „Apple” купи мрежата за мобилни реклами „Quattro” Wireless за 300 милиона долара.
Джобс се опита да смекчи опасенията относно амбициите на Apple. По думите му неговата компания е като „дете, изгубено в гората“ и няма никакви планове да се превръща в световна рекламна агенция.
Стив Джобс се похвали още, че продажбите на iPad до четвъртък са достигнали 450 000 бройки, а свалянията на книги от новата iBooks книжарница - 600 000.
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Как една маркетингова грешка се превърна в бизнес за $1 милион
Маркетинг |Цитат на деня
Цитат на деня |„Не“ на глупавите правила
Мениджмънт |На днешната дата, 16 април. Рождениците днес
На днешната дата |HR екипът на Технополис и Практикер получи четири отличия на Годишните HR награди на БАУХ 2024
ПР и събития | Advertorial |„Не“ на глупавите правила
Мениджмънт |Застаряващото население е факт. Работодателите трябва да се адаптират
Next level HR 2025 |Как една маркетингова грешка се превърна в бизнес за $1 милион
Маркетинг |На днешната дата, 16 април. Рождениците днес
На днешната дата |Европа има нов крал на лукса: Пазарната оценка на Hermès изпревари тази на LVMH
Компании |Цитат на деня
Цитат на деня |Жилищата в Гърция: Недостъпни за покупка и почти невъзможни за наемане
ЕС |Новата дигитална реалност и как бизнесът се справя с нея
Next level HR 2025 |ADVERTORIAL

HR екипът на Технополис и Практикер получи четири отличия на Годишните HR награди на БАУХ 2024

10 години Hub Ahead: За предизвикателствата, които правят разликата и новата реалност за брандовете

Коментари
Няма въведени кометари.