„Apple” и „Google” във война за пазара на мобилните реклами

„Apple” и „Google” във война за пазара на мобилните реклами

„Apple” обяви пускане на новата си „iAd” рекламна мрежа за „iPhone Apple” и по този начин обяви война на „Google” за приходите от мобилни реклами, пише „Financial Times”.

С този ход „Apple” ще се опита да разбиу монопола на „Google”, който от своя страна заяви сериозни намерения за експанзия в бизнеса с мобилни устройства.

Разработените от „Google” реклами, базирани на заявки за търсене в интернет, не са бъдещето на мобилните устройства, защото потребителите обикновено прекарват по-голямата част от времето си в използване на отделни приложения, а не в търсене в мрежата, заяви изпълнителният директор на „Apple” Стив Джобс. „При мобилните устройства търсенето не е като на десктоп. Потребителите използват приложения, за да свалят информация от интернет, а не обикновено търсене“, обяснява Джобс.

Apple ще приложи новата „iAd” мрежа в своите „iPhone”, „iPod touch” и „iPad” до края на тази година. През февруари iPhone и iPod touch надхвърлиха 40% от мобилните реклами на една от водещите рекламни мрежи – „AdMob” – знак за доминантната позиция на софтуерните платформи на „Apple” на мобилния рекламен пазар.

Чрез „iAd”, част от новия ъпгрейд на операционната система за мобилните устройства на „Apple”, компанията ще предлага рекламни пространства в самите приложения, като ще предоставя 60% от приходите на рекламодателите.

Напрежението между двата гиганта започна след като „Google” стъпи на пазара на мобилни телефони с разработката на своята операционна система „Android”, предназначена за конкурентни на „Apple” устройства. Това силно възмути „Apple” и компанията подаде съдебен иск за кражба на патенти от страна на „Android”.

Още една причина за изостряне на напрежението между двете компаниии е закупената от „Google” рекламната мрежа „AdMob” за 750 милиона долар, която „Apple” също се е опитавала да придобие. По думите на Джобс „Google дойдоха и ни я взеха, защото не искат да я имаме“. Все още обаче Федералната търговска комисия не се е произнесла дали сделката за „AdMob”е легитимна.

Вместо „AdMob”, през януари „Apple” купи мрежата за мобилни реклами „Quattro” Wireless за 300 милиона долара.

Джобс се опита да смекчи опасенията относно амбициите на Apple. По думите му неговата компания е като „дете, изгубено в гората“ и няма никакви планове да се превръща в световна рекламна агенция.

Стив Джобс се похвали още, че продажбите на iPad до четвъртък са достигнали 450 000 бройки, а свалянията на книги от новата iBooks книжарница - 600 000.

Ключови думи

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ