5 големи промени в потребителското поведение, които да очакваме през 2025 г

5 големи промени в потребителското поведение, които да очакваме през 2025 г

Качеството, функционалността, удобството и цената водят до решения за покупка във всяка от тях 

Поведението на потребителите през 2025 г. ще бъде оформено от фокус върху здравето, финансовата предпазливост, устойчивостта, опростеното пазаруване и предпазливото приемане на AI, според Euromonitor International.

Годишният доклад на организацията показа как влиянието на различни поколения стимулира бизнес трансформациите и създава нови възможности за компаниите, докато се адаптират към променящите се навици на клиентите.

„В реалност, оформена от разходите за живот, еко качества и очаквания за благосъстояние, тези тенденции са в основата на поведението на потребителите в световен мащаб“, се казва в него.

Първата тенденция, Healthspan Plans, разкрива, че потребителите дават приоритет на дългосрочното здраве, като 52% вярват, че ще бъдат по-здрави през следващите пет години, отколкото са днес, което отразява фокуса върху дълголетието и здравето.

Втората тенденция, Wiser Wallets, показва, че финансовата предпазливост се увеличава, като потребителите спестяват повече и вземат умишлени, стратегически решения за покупка. Само 18% съобщават, че правят импулсивни покупки през 2024 г., което сигнализира за преминаване към по-внимателно потребление.

Eco Logical, третата тенденция, подчертава, че устойчивостта остава ключов проблем, но потребителите вече търсят осезаеми ползи от устойчиви продукти. До второто тримесечие на 2024 г. над 5 милиона онлайн складови единици в 11 индустрии на бързооборотни стоки и 25 държави съдържаха твърдения за устойчивост, демонстрирайки нарастващото търсене на базирана на доказателства стойност в екологични продукти.

Четвъртата тенденция, Filtered Focus, отразява нарастващото разочарование на потребителите от постоянните известия и огромния брой възможности за избор. В резултат на това 42% от потребителите са избрали да пазаруват на живо, оценявайки яснотата и лекотата, предоставена при взаимодействието с характеристиките на продукта.

И накрая, тенденцията на AI Ambivalent разкрива, че докато приемането на AI се е увеличило, то също е предизвикало скептицизъм. Потребителите и регулаторните органи изразиха загриженост относно надеждността на резултатите от ИИ, но 43% от потребителите все още смятат генеративния ИИ за надежден източник на информация, което показва предпазливо, но продължаващо ангажиране с технологията.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ