Умират ли моловете?

Умират ли моловете?

Шопингът, какъвто го познаваме, с преживяването да се разхождаш из мола и да разглеждаш някой от десетките, или стотици, луксозни и по-малко скъпи магазини вече е интересен за все по-малко хора. Модата на купуването от моловете сериозно затихва, смятат наблюдатели. 

Тенденцията се потвърждава от прегледи на пазара и потребителското поведение в САЩ, откъдето често идват новите прийоми в търговията и иновациите. За причина за "умирането" на моловете е сочено е-пазаруването. 

Някои от търговците-икони на Америка затвориха врати и това даде повод на мнозина да спекулират, че бъдещето на моловете не е никак розово, посочва сайтът Business Insider. Macy's в САЩ през 2016 г. съобщи, че затваря 100 магазина в страната. Преди това подобни обявления имаше от веригите Sears, Gap и Abercrombie & Fitch.

Залезът на трафика в моловете в Щатите е впечатляващ - през 2010 г. в тях е имало над 35 милиона посещения, според изследователската фирма за недвижими имоти Cushman and Wakefield. През 2013 г. те вече са 17 млн. или с 50% по-малко. Анализатори очакват дори по-голям спад в бъдеще. "Преходът в начина, по който пазаруват хората, означава, че бъдещето на ритейл удовлетворението вече не е само свързано с магазини и търговски центрове", коментират анализатори от Cushman and Wakefield. Те добавят, че магазините ще трябва да инвестират повече в онлайн възможности за купуване. 

Около 15% от моловете в САЩ ще изчезнат в идното десетилетие, според изследване на Green Street Advisors.

Сред причините за това се включва още изборът на хората да си харчат парите по-скоро за скъпи технологични устройства и за преживявания като почивки и пътешествия, вместо да дават големи суми за дрехи. Това доведе до голямо намаляване на цените на някои марки като TJ Maxx. А когато хората пазаруват облекло от традиционни търговци на дребно, те много често го правят онлайн. 

Investors Service на Moody's посочи, че затварянето на магазини е необходима стъпка за Macy's. Веригата е изправена пред променящите се нужди на потребителя и се фокусира върху магазините, които са по-добри флагмани на нейния бранд имидж, отбелязаха анализатори на Moody's. Освен това компанията ще освободи вътрешни ресурси в опит да развие районите си с по-висок бизнес растеж. 

Щом водещи вериги като Macy's затворят, собствениците на недвижимите площи на моловете може да изпитат трудност да запълнят това освободено търговско пространство. Или ако го запълнят, може да не е с луксозните магазини, които са били там, а с по-малко бляскави магазини за практични стоки за бита. 

При търговците на облекло, обувки и други стоки произведени специално за тийнейджърите, положението се очаква да бъде по-тежко. 

Има надежда за моловете в Европа и САЩ, под чиито покрив се събират много скъпи марки, насочени към висок клас купувачи с повече разполагаеми лични средства, смятат от "Уолстрийт джърнъл". Сред марките в тези молове с по-добро бъдеще се включват Tesla, Microsoft, Apple и други производители на технологии, които "привличат човекопоток" в магазините си. Тъй като технологиите са по-скъпи от дрехите, е по-лесно тези магазини да излизат на печалба. Освен това магазините за смартфони и други технологии изискват по-малко персонал за поддържането им. Освен това често те може да се помещават в по-малки търговски площи, резултат от което е са сравнително по-малки разходи спрямо продажбите на дрехи в двуетажните магазини на марките. 

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ