6 мита за кариерата в рекламата

6 мита за кариерата в рекламата

Няма спор, работата във всеки бранш често създава впечатление за нещо, което всъщност не е. Това се отнася и за бизнеса с изготвяне на кампании.

Авторите в About.Advertising разказват за шестте мита, които според тях често витаят в главата на хората, когато си мислят за кариера в рекламата.

Мит 1. Рекламата е неетична и недостойна професия, която се занимава с това да подвежда хората.

Няма такова нещо, въпреки че за жалост мнозина са на това мнение. Най-малкото няма агенция, която да иска да продаде един продукт, като навреди на репутацията на производителя – неин клиент, създавайки материали с лъжливо послание.

Мит 2. Всеки в рекламата прави големи пари.

Вярно, правят се пари, но това са определени хора, които са малко на брой. Повечето заработват нормални и дори сравнително малки заплати.

Мит 3. Там е наистина много трудно да започнеш работа.

Не е вярно. Стига да искаш, винаги има възможности и винаги можеш да си намериш оправдание.

Мит 4. Да работиш в рекламата е същото, като да работиш във връзките с обществеността.

И това не е вярно. Въпреки че вървят ръка за ръка, това са две съвсем различни занимания. Можете да използвате уменията си от пира, за да започнете работа в рекламата, но пак ще ви е необходимо продължително обучение.

Мит 5. Там най-накрая всеки може да покаже всичките свои невероятни идеи и да ги впрегне в употреба.

Не е съвсем така, защото много от клиентите предпочитат да се намесват в съдържанието на кампаниите и следят процеса на изготвянето им. Случва се някои от "великите" идеи да не им харесат.

Мит 6. Това е звездна, славна, изпълнена със забавления кариера. Всеки ден е като ден на плажа.

Така си мислят зрителите на популярните тв филми и сериали, които следят живота на героите в тях. И наистина е така, само че само в живота на филмовите герои. Реално става въпрос за много, тежък, уморителен труд с извънредни срокове, висок стрес, разнообразни лични опити за релакс и честа работа в малките часове и през уикендите.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ