Еволюцията на домейните

Ако въведете име на домейн в браузър и то завършва с .com, .net, .org или .info, вие въвеждате нещо, наречено общо име на домейн от първо ниво. Като собственик на седемцифрен dot-com gTLD (vpn.com) и като запален предприемач, който е участвал в безброй ултрапремиум транзакции с имена на домейни през последните пет години, мога да ви дам някои експертни съвети, които могат да ви помогнат да разберете по-добре предимствата, които тези нови имена на домейни могат да предложат, пише Майкъл Гаргиуло в статия за Entrepreneur.
От .com до сега
Първо дойде .com през 90-те години. След това дойдоха всички бизнеси и марки. Не е изненадващо, че .com стана оскъден, скъп и колекционерски. В продължение на около десетилетие видяхме въвеждането на разширението .net през февруари 2002 г., което също стана оскъдно с течение на времето.
Към февруари 2024 г. Интернет корпорацията за присвоени имена и номера (ICANN) има 1450 gTLD, които са одобрени за продажба. Това нарастващо насищане обаче не винаги се харесва на потребителите, които все още са програмно склонни да се доверяват на домейн .com или .net вместо на последния поради възрастта и доверието.
Това, което прави обаче, е да отвори вратите за бизнеси, които може да са пропуснали шанса си да притежават ултрапремиум .com или .net с три до пет букви, които може да донесат по-висока цена в днешния свят на домейни, отколкото някога.
Защо тези нови генерични домейни имат значение за съвременния бизнес
Едно нещо, което ми харесва в тази нова група домейни е, че много от тях са проектирани да се приравнят директно към предложенията на бизнес модел. Например .tech е страхотен за начинания, свързани с ИТ и софтуер като услуга (SaaS), докато .shop е идеален за електронна търговия, а .blog е идеален за блогване, пише авторът на статията.
Дори големите марки се качиха на борда на бандата. Чудесен пример за това може да се намери с BWM и неговия next100.bmw, който празнува следващите 100 години от движението на марката напред. Barclays също последва примера с .barclays и дори Google има .eat, за да подсили теми, подходящи за SEO за своята търсачка.
Появата на тези домейни не само помага на марките да се позиционират по-добре онлайн, но също така може да подпомогне SEO поради новата наличност на имена на домейни с точно съвпадение на ключови думи, които все още не са били погълнати през последните 25 години.
Има многобройни предимства, от които вашият бизнес може да се възползва от наличието на такъв:
- Те ви дават много повече свобода на брандиране, за да уловите наистина идентичността на вашата марка.
- Те са фантастични за SEO, защото можете да получите точни съвпадения на ключови думи във вашите URL адреси, което спомага за подобряване на доверието и SEO оптимизация.
- Те предлагат яснота в предложенията на марката от самото начало, най-често поради името на домейна (мислете cars.com, rent.com или my domain, VPN.com).
- Тези домейни помагат на нови фирми да спечелят надмощие с персонализирани имена на марки, които им позволяват да се конкурират по-добре в дългосрочен план; персонализирани имена на домейни, които не са били достъпни за тях досега.
- Те са отличен избор за ребрандиране или лични марки, които търсят имена на домейни с точно съвпадение.
- Потребителите имат пълен контрол върху домейна, включително разходите и регистрацията.
- Те променят индустрията, като дават възможност на бизнеса да търси нови набори от домейни, тъй като старият метод за регулиране на имената на домейни отваря врати за изискванията на бъдещето.
Предизвикателствата и съображенията при избора на нов домейн като този
Ако се интересувате от придобиването на един от тези домейни, трябва да имате предвид няколко неща, преди да закупите:
- Един проблем е, че потребителите се доверяват много по-малко на тези имена в сравнение с .com или .net.
- Искате да вземете предвид всяка съществуваща интелектуална собственост, включително търговски марки и търговски имена, дори ако този домейн е наличен.
- Уверете се, че вашата инвестиция е устойчива на бъдещето, като изберете популярно разширение, което няма да изчезне с течение на времето.
Как да се възползвате максимално от възможностите за нови домейни
С толкова много налични домейни, изборът на един може да бъде труден. След като сте извършили вашите търсения и брейнсторминг, пренесете нещата на друго ниво: пуснете търсене на търговска марка за спокойствие. В един перфектен свят бихте извършили търсене на търговска марка с помощта на адвокат, за да сте сигурни, че домейнът и името на марката, които обмисляте, са наистина налични.
- Помислете за домейни, които могат да позиционират вашата марка като надеждна.
- Избягвайте имена, звучащи като спам, дълги имена, жаргон или трудни за правопис имена.
- Намерете имена, които отговарят на вашето уникално предложение за стойност, а също така предлагат точни съвпадения на ключови думи за по-лесно време в първите ви дни на SEO.
Бъдещето на домейните и онлайн брандирането
gTLD са едно от най-страхотните и вълнуващи неща, които се случват, откакто .net падна в началото на 2000-те. Те обаче не идват без своя справедлив дял от предизвикателства и само защото нещо е налично не винаги означава, че ще има смисъл за вашата марка или бизнес нужди, пише авторът на статията.
В действителност тези новодостъпни имена на домейни предлагат свят от неизползван потенциал и възможности – нещо, което е особено вярно за брокери като мен, които обичат да купуват, събират, търгуват и продават всякакви домейни ежедневно. От гледна точка на марката, те са чисто злато, което може да облекчи скъпите разходи за придобиване на ултрапремиум домейн вместо това, макар и при загуба на възприеманото потребителско доверие в процеса.
В крайна сметка те са жизнеспособно разширение на нарастващата dot-com мултивселена, което не бива да се пренебрегва!
Източник: Майкъл Гаргиуло, главен изпълнителен директор и основател на VPN.com, за entrepreneur.com
Превод и редакция: Нели Тодорова
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.