Без суперлативи - как да напишете страхотно съобщение за пресата

Без суперлативи - как да напишете страхотно съобщение за пресата

Когато развивате своя стартъп, има няколко канала, които можете да използвате, за да привлечете повече потребители. Това включва социални медии, маркетинг на съдържание, платено придобиване на потребители и разбира се връзки с обществеността. За да представите на повечето журналисти вашата история, ще трябва да напишете съобщение за пресата, нещо, което много маркетинг специалисти правят погрешно. Ето 5 съвета при писане на съобщение за пресата. 

Премахнете всички суперлативи

Това е може би най-голямата грешка, която съм виждал, когато става въпрос за писане на пресата, така че нека просто да я разгледаме веднага. Съобщението за пресата не е маркетингов документ. Не трябва да използвате суперлативи в изданието. Не е ваша работа да казвате на журналиста колко революционна е новината или как продуктът ви ще разруши индустрията за трилиони долари. Нека журналистът стигне до този извод.

Едно съобщение за пресата, ако е направено правилно, е сухо като правен документ. Трябва да разкаже историята на журналиста и да отговори на въпроса "Защо ме интересува?"

Ако вашата компания е събрала пари, например, съобщението трябва да включва информация за това колко е събрана сума, кой е инвестирал, за какво ще бъдат използвани тези пари и колко пари е събрала компанията до момента.

Бъдете кратки 

Това е общо правило при комуникацията. Винаги приемайте, че получателят е зает и няма време да чете дълги текстове. Прессъобщението трябва да бъде кратко и стегнато. Трябва да каже на журналиста каква е историята и защо трябва да го интересува.

Форматът на прессъобщението е ясен и лесен за следване. Трябва да включва заглавие, подзаглавие, дата, местоположение, една страница текст, която трябва да включва и абзац за компанията.

Заглавието трябва да обобщава историята 

За разлика от темата на имейл, която има за цел да ме накара да отворя имейла, заглавието на съобщението за пресата трябва да обобщава историята.

"Компанията набира капитал, за да ускори растежа" или "Компанията подписва стратегическа сделка за пренасяне на продукта си в нови географски региони". Просто ми кажете каква е историята и ме оставете да определя колко значима е тя.

Включете подходящ цитат за новините 

Някъде в текста добавете цитат от главния изпълнителен директор или друг изпълнителен директор. Цитатът трябва да се отнася до новината и как тази новина ще се отрази на компанията. Цитатът, подобно на съобщението, трябва да бъде кратък и трябва да отразява мнението на изпълнителната власт.

Добавете информация за контакт в края на съобщението

Помнете, че целта на това съобщение е да накарате журналиста да отрази историята. Е, ако журналистът прегледа съобщението и иска да научи повече, вие искате да му осигурите тази възможност, като му кажете с кого да се свърже за повече информация.

Най-общо казано, когато пишете съобщение за пресата, винаги помнете каква е целта и всичко, което не ви помага да постигнете тази цел, трябва да се избягва. Добавянето на информация за контакт е безпроблемно и би трябвало да позволи на журналиста да се поинтересува по-подробно за историята.

Повечето от указанията за писане на съобщение за пресата е добре да се следват, когато общувате като цяло. Посочете целта си, бъдете кратки, помислете за другата страна и не ме карайте да се чудя какво искате.

Източник: Хилел Фулд за Inc.com

Превод и редакция: Нели Тодорова                         

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ