Къде са най-гладните клиенти?

Къде са най-гладните клиенти?

Къде са най-гладните клиенти?

Повечето собственици на бизнес искат бързо да пуснат нов дигитален продукт и да постигнат незабавен пазарен успех. На практика обаче омагьосващият бърз растеж е резултат от упорити и дългосрочни маркетинг дейности. Колко подходяща е стратегията за стартиране на продукт? Как можете да го използвате, за да проверите дали вашият бизнес е готов да навлезе на пазара?

Стратегията за стартиране на продукт е планирана работа за извеждане на нов продукт на пазара. Маркетинговият екип трябва да убеди потребителите в стойността на дадена оферта и по този начин да се стреми да генерира търсене.

При изпълнение на промоционален план екипът има доста работа:

  • Специалистите разказват на потенциалните купувачи за даден продукт
  • Провокира вълнение около новостта
  • Работи върху брандирането
  • Оформя аудитория, която е лоялна към марката
  • Подготвь основата за бързи продажби

Например, да кажем, че образователен център има продукт - курс на тема "Как да станете разработчик за един месец". Ако центърът не го рекламира, едва ли ще бъде продаден. И дори ако курсът се продава, процесът ще бъде много бавен без стратегия за пускане на продукта. Компанията трябва да стартира рекламна кампания и да разкаже на потенциалните клиенти за преподавателите и най-важните характеристики на курса. 

Трябва да познавате своята личност като купувач 

Според CBInsights 35% от проектите се провалят, защото няма пазарно търсене на продукти. Тоест клиентите не се нуждаят от продукта, така че продажбите не са успешни. Грешки като тази се случват, когато бизнесът не познава целевата аудитория, способна да осигури необходимия поток от приходи.

Други компании познават потенциалните си клиенти. Но те имат толкова много личности на купувачи, че фокусът им е разпръснат, а разпръснатата маркетингова стратегия води до провал. 

Но има ефективно решение. Можете да се съсредоточите върху един купувач с "най-гладните" потенциални клиенти. Те чакат вашия продукт да излезе на пазара и са готови веднага да го купят. Стив Бланк, успешен американски предприемач и "кръстникът" на Силициевата долина, предлага "създаване на клиенти" успоредно с разработването на успешен дигитален продукт. Това изисква четири стъпки:

  • Намиране на клиенти (разбиране на техните проблеми, предпочитания и поведение при покупка)
  • Проверка на клиенти (разработване на процес на продажба)
  • Създаване на клиент (генериране на търсене и привличане на купувачи)
  • Увеличаване на бизнес план

Вашият продукт ефективно решава конкретен проблем 

Съдейки по опита на успешни и дългогодишни компании, първоначално те пуснаха продукти за решаване на конкретни проблеми. Например, Amazon стартира като онлайн книжарница и не продава всичко от А до Я. Microsoft първо продаваше само операционна система и след това се премести в облачни изчисления и странични проекти.

За да оцените стратегия за стартиране в този дух, трябва да си поставите постижими цели и показатели, които сигнализират за успех. Например, ако потенциалните клиенти обсъждат характеристиките на продукта в социалните мрежи, това е добър знак, че стратегията е изградена правилно.

Знаете как да позиционирате продукта си спрямо вашите конкуренти 

Без правилно позициониране, потребителите няма да знаят дали вашият продукт е по-добър от пазарните си аналози. Трябва да извършите задълбочен анализ на конкурентите, за да знаете как изгодно да подчертаете предимствата на вашето решение. Потребителите трябва да видят ползата от покупката и това ще ги насърчи да купят продукта.

Предотвратете ситуации, когато:

  • Клиентите не са запознати с даден продукт или не знаят нищо важно за него поради недостатъчно позициониране
  • Потребителите имат тясна представа за дадена марка поради прекомерно позициониране
  • Купувачите не могат да свържат марка с нещо поради объркано позициониране
  • Клиентите не са уверени в дадена марка поради съмнително позициониране

Вашите клиенти очакват пускането на успешен дигитален продукт

Apple, Nike, Red Bull и други известни марки практикуват тийзър реклама. Те интригуват купувачите, като показват само част от функционалността или намекват за уникалните свойства на своите продукти. Отстрани изглежда като психологически трик, който кара хората да се радят на опашка за даден продукт.

За да накарате клиентите да очакват с нетърпение пускането на даден продукт, трябва да извършите маркетинг преди стартирането. Ето няколко съвета:

  • Създайте целева страница за събиране на имейли на клиенти
  • Поставете реклами на целевата страница, за да я направите видима в мрежата
  • Поддържайте блог, който разкрива предимствата на вашия продукт, което е добро за SEO промоция в интернет
  • Стартирайте PR кампания, за да привлечете вниманието на пазара

Вие сте готови да подобрите продукта въз основа на отзивите на потребителите 

Дори след като е проучил подробно пазара и целевата аудитория, бизнесът не може да познае желанията на клиентите със 100% точност. Ето защо успешните предприемачи преминават от стандартна методология за развитие към икономично производство. Това означава, че след завършване на стъпките за откриване на продукт, те преминават към създаване на минимален жизнеспособен продукт.

С основни функции в приложение, продуктът ще бъде пуснат на пазара. IT екип събира отзивите на клиентите, открива какво им липсва за удобството при работа с платформата и добавя липсващите функции.

Знаете кога пазарът е готов за вашия продукт 

Когато даден продукт излезе твърде рано, потребителите може да го възприемат като недостатъчно добър. Ако пуснете продукт със закъснение, вашият бизнес рискува да пропусне възможности и да загуби от конкурентите.

Това се случи с платформата Vreal през 2018 г. Този стартъп имаше за цел да създаде VR среда за стриймъри на видеоигри, за да взаимодействат със зрителите. Проектът изглеждаше интересен и събра инвестиции, но пазарът не беше готов за подобно нововъведение. Оборудването и технологиите не се развиваха толкова бързо, колкото беше необходимо на стартъпа. Поради това дейността му приключи. Продуктът изпревари времето си и се провали.

За успешен старт трябва да знаете какво мислят клиентите за вашата марка и вашия нов продукт, и дали очакват продуктът да се появи на пазара. Обмислете стратегия за промоция и анализирайте резултатите на всяка стъпка. Използвайки шестте основни етапа, изброени по-горе, можете да определите дали вашият бизнес е готов да навлезе на пазара с помощта на стратегия за стартиране на продукт.

Източник: Александър Хомич за entrepreneur.com

Превод и редакция: Нели Тодорова                       

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ