Грабнете ги още от първия поглед!

Грабнете ги още от първия поглед!

Грабнете ги още от първия поглед!

Изграждането на бизнес обикновено означава обслужване на конкретен демографски сегмент и създаване на нови продукти. Но има един сегмент от аудиторията, за който всички съвременни собственици на бизнес трябва да помислят, когато създават уебсайт: потребители с нисък обхват на внимание.

Ако искате вашите съобщения да бъдат по-ефективни или ако искате потребителите да се ангажират с уебсайта ви, трябва да помислите за начини да направите съдържанието си удобно за нисък обхват на вниманието. Ето как да го направите. 

Създайте страхотна начална страница 

Ако потенциален потребител посети уебсайта ви, няма гаранция, че ще прекара много време в проучване на вътрешните ви страници. Понякога началната страница е единствената страница, която някои от вашите потребители ще видят, така че тя трябва да бъде вашият най-висок приоритет. Проактивно заредете началната си страница с най-важното си съдържание, което искате да видят новите потребители. Все още можете да насочвате потребителите към вътрешни страници, но няма да разчитате изключително на тази прогресия.

Ако вашият бизнес е много подходящ за това, можете дори да създадете специален дизайн на една страница за вашия сайт. Създаването и управлението на една страница може да ви спести време и пари, като същевременно гарантира, че всички ваши потребители получават само съдържанието, което е най-подходящо за тях. Този подход обаче не е подходящ за всички уебсайтове, особено ако планирате да създадете блог или да предлагате много различни продукти или услуги.

Поставете най-доброто си съдържание в центъра

Добра идея е да поставите най-доброто си съдържание в центъра на страницата. При потребители, които имат нисък обхват на вниманието, няма гаранция, че потребителите ще превъртат постоянно или ще изследват различни страници. Съответно, трябва да държите най-доброто си съдържание и най-завладяващите оферти в горната част на всяка страница.

Поддържайте цялото си съдържание на уебсайта възможно най-сбито:

  • Заглавия. Вашите заглавия трябва да имат възможно най-малко думи, предавайки възможно най-много смисъл на възможно най-малко място. Ако заглавията ви са твърде дълги или сложни, ще загубите аудиторията си. 
  • Съдържание. Вашето основно съдържание трябва да бъде стегнато и адекватно разпределено. Помислете за писане с кратки изречения, образувайки кратки абзаци, с прекъсване на редовете между всеки ред. Това ще направи вашето съдържание много по-привлекателно за потребители с нисък обхват на вниманието и в същото време ще направи съдържанието ви по-четливо.
  • Видеоклипове. Всички видеоклипове, които имате, не трябва да са по-дълги от няколко минути — най-много 10 минути.

Използвайте чести, но кратки призиви за действие 

Призивите за действие (CTA) генерират приходи за вашия сайт, така че те са един от най-важните елементи на вашия дългосрочен успех. Ако искате тези подкани да бъдат ефективни за хора с ниско ниво на внимание, трябва да ги включвате възможно най-често, без да прибягвате до спам. Например, едно изречение може да бъде ефективно, ако включите изречение в началото, едно в средата и едно в края на вашето основно съдържание.

Никога не изисквайте твърде много от вашите потребители 

Има много фини начини да увеличите процента си на реализация, но една от най-важните тактики за хората с нисък обхват на вниманието е да избягвате да изисквате твърде много данни. Хората лесно са готови да изоставят количките си за пазаруване или да излязат от формуляр, ако взаимодействието ще им поиска твърде много информация. Поддържайте вашите формуляри, колички и други процеси достатъчно опростени и лесни за употреба.

Измервайте потребителското поведение

Отделете време, за да измерите поведението на потребителите на вашия сайт и се опитайте да се поучите от него. Има ли страница на вашия уебсайт, която има особено висока степен на отпадане? Вероятно не привлича веднага вниманието. Има ли малко време на престой за една от вашите вътрешни страници? Може да е проблем с представянето на съдържанието. Кои страници от вашия сайт са успешни и какво можете да научите от тези страници? Важно е да продължавате да правите малки подобрения в сайта си, докато събирате повече данни.

Да имате потребители с минимално внимание не е лошо. Може да работи във ваша полза, ако знаете как да се погрижите правилно за тези потребители. Помислете внимателно за вашия дизайн, писане и проценти на ангажираност, за да увеличите максимално стойността, която извличате от тази стратегия. 

Източник: Тимъти Картър за entrepreneur.com

Превод и редакция: Нели Тодорова                                           

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ