3 причини потенциален клиент да напуснe сайта ви и 7 начина да го върнете обратно

3 причини потенциален клиент да напуснe сайта ви и 7 начина да го върнете обратно

3 причини потенциален клиент да напуснe сайта ви и 7 начина да го върнете обратно

Случвало ли ви се е да влезете на парти и след минути (може би дори секунди) да искате да си тръгнете? Може би храната не е изглеждала апетитно, хората не са били много приятелски настроени или просто не ви е създавала добри емоции.

Посетителите на вашия уебсайт преминават през същия вид "проверка на настроението", когато попаднат на вашия сайт за първи път, и нека си признаем, първите впечатления са всичко. Как функционира уебсайтът ви, как изглежда той и съдържанието му са решаващи фактори, които помагат на посетителя да реши дали да остане или да си тръгне.

От моите десетилетия работа в областта на маркетинга мога да кажа, че можете да направите много, за да намалите степента си на отпадане (посетител, който пристига и си тръгва мигновено), да увеличите времето на посетителите си на сайта и да превърнете повече перспективи в потенциални клиенти и клиенти, пише Джой Гендуза в статия за Entrepreneur. Ето основните причини, поради които открих, че хората напускат уебсайт бързо и как можете да ги коригирате.

1. Не са намерили информацията, която са търсили 

Потребителите ще толерират само известно объркване, когато за първи път срещнат нов уебсайт. Никой не иска да губи време, опитвайки се да разбере какво продава вашата компания, как може да го купи или друга важна информация. Те няма да останат, за да разрешат мистерията, а ще си тръгнат и ще намерят някой друг, който ще ги улесни.

Решение на проблема:

Посещавате собствения си уебсайт, сякаш никога не сте го виждали и нямате представа какво прави вашият бизнес: Говоря сериозно. Трябва напълно да сте готови да промените гледната си точка. Бъдете потенциален клиент. Помислете какво бихте искали да видите и научите веднага, за да предприемете следващата стъпка в пътуването за покупка, независимо дали това е обаждане по телефона или попълване на формуляр.

Предоставяне на много информация за вземане на решения: Разбира се, съществуват спонтанни покупки, но като цяло ние проучваме, преди да купим. Искаме информация. Сравняваме един продукт или услуга с друг, преди да вземем решение за покупка. Като цяло вашият сайт трябва да подкани посетителя да предприеме следващата стъпка, каквато и да е тя. Така че искате да предоставите необходимата информация, за да направите това. Ако продавате недвижим имот, трябва посетителят да се свърже, да попълни вашия формуляр и да ви се обади. Помислете за това. Какво би ви накарало да се обадите по телефона?

Направете достъпна информацията за това кой сте и какво правите. Можете да добавите повече съдържание към уебсайта си, като започнете блог, добавите повече уеб страници и гарантирате, че цялата съществена информация, от която клиентът се нуждае, е там. Освен това се уверете, че вашият уебсайт е лесен за четене и ангажиращ, така че те да искат да продължат да разглеждат и четат вашето съдържание.

2. Не чувстват, че могат да ви се доверят 

Има повече измамници има в интернет всеки ден. Това накара средния потребител да се замисли всеки път, когато се ангажира с марка или бизнес онлайн. Най-добрият начин да разрешите недоверието на потенциалния клиент е да бъдете възможно най-автентични.

Решение на проблема:

Персонализиране на вашия уебсайт с реални снимки и детайли: Ако не можете да си позволите да наемете професионален фотограф, направете снимки на вашия персонал, офис и продукти, като използвате това, което имате на ваше разположение — дори ако това е само камерата на мобилния ви телефон. Истинските снимки (стига да са ясни и да не са замъглени или пикселизирани) винаги са по-добри, тъй като повечето потребители разпознават стоковата снимка, когато я видят. Добавянето на лични данни като снимки на вас като собственик, изглед от улицата на вашето местоположение и т.н. ще предизвика повече доверие в онлайн купувачите.

Не се страхувайте да бъдете креативни и представителни с начина, по който разказвате личния път зад стартирането на вашия бизнес, покажете персонала си и информирайте потребителите за това, което предлагате. Колкото по-автентично е вашето съдържание, толкова по-добре.

Продължете разговора чрез директна поща: Пощата е сред най-надеждните форми на доказателство за самоличност. Без нея дори не можете да получите карта за библиотеката. Трайният статус на Mail буквално има вградено доверие и може да бъде мощен инструмент за всеки бизнес, който иска да изгради доверие и легитимност.

Изпращането на пощенска картичка, брошура, каталог или друг вид пощенска кутия на посетителите на уебсайта ще помогне да се установи, че сте истински човек с реален бизнес и продукти/услуги, които да предложите. Не забравяйте да включите адрес, телефонен номер и дори карта, за да предизвикате доверие.

Но как да получите адреса на посетител на уебсайт? Първо, попитайте ги! Използвайте изскачащи прозорци и добре разположени формуляри, които предлагат нещо добро в замяна на тяхната информация. Безплатно ръководство, мостри или малка подаръчна карта са добри оферти, които изискват повече от имейл, за да ги осребрите.

Второ, разработете кампания за пренасочване по директна поща. Автоматичното изпращане на пощенска картичка до посетител на уебсайт или друг потенциален клиент, който е проявил интерес, е перфектен начин да им напомните, че са се интересували на първо място и да позиционирате вашата компания като надеждна. Потърсете добра компания за директна поща, с която да работите, която може да проведе вашата кампания за пренасочване на директна поща изцяло от ваше име. В идеалния случай те трябва да могат да проектират качествена поща за вас и да се погрижат за вътрешния печат, за да гарантират качеството.

Имайте предвид, че не всички компании за директен маркетинг по пощата са пригодени да предоставят резултати за вас. Въпреки това има компании, които дори могат да уловят адресите на посетителите на уебсайтове, като използват технология за проследяване на географско местоположение, инсталирана на уебсайт. След като адресът на посетител бъде съпоставен, автоматично му се изпраща пощенска картичка.

Може да се наложи първо да направите някои проучвания, преди да намерите тези по-високотехнологични компании за директен маркетинг по пощата, ориентирани към резултатите, но това ще ви се изплати, когато телефонът ви започне да звъни.

Добавяне на отзиви: Положителните отзиви могат лесно да бъдат добавени към вашия уебсайт и маркетингови материали. Повечето потребители се интересуват какво имат да кажат истинските купувачи за техния опит, така че улеснете им достъпа до най-добрата ви обратна връзка.

Собствениците на бизнес често се притесняват от отрицателните отговори, но ключът е да получавате повече положителни, отколкото отрицателни. Това е съотношението, върху което трябва да се съсредоточите, а не единствената лоша оценка, която сте получили преди 10 години от недоволен човек.

3. Имат нужда от повече време, за да вземат решение 

Някои потребители просто са по-трудни за повлияване от други. И според последните доклади по-младите поколения като поколението Z са най-склонни да прекарват много време в разглеждане на конкуренти и вземане на информирани решения за покупка. Така че трябва да стартирате доста агресивна маркетингова стратегия, за да ги задържите заинтересовани.

Решение на проблема:

Възприемане на холистичен, многоканален маркетингов подход за увеличаване на ангажираността. Координирайте вашите реклами в социалните медии, директна поща и имейл маркетинг, за да се свържете с посетителите на уебсайта. Съсредоточете се върху създаването на бисквитки и пускането на реклами във Facebook, Instagram и Google, за да поддържате продукта си най-предпочитан.

Включването на оферти във вашето съдържание като на пощенска картичка или във Facebook реклама ще ги насърчи да вземат решение и да предприемат действия.

Поддържайте маркетинга си последователен и никога не се отказвайте! Наред с разнообразяването на маркетинговите си канали, трябва да останете последователни. Всеки, който попадне на вашия уебсайт, може да бъде превърнат в купувач, но това ще отнеме време и усилия.

Като изпращате на посетителите месечни или дори сезонни пощенски картички, увеличавате импресиите в социалните медии и рутинно общувате чрез имейл бюлетини или друго съдържание, вие ще можете да установите истински взаимоотношения с посетителите на уебсайта — и това ще превърне все повече и повече от тях в лоялни клиенти. 

Източник: Джой Гендуза за entrepreneur.com

Превод и редакция: Нели Тодорова                                                 

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ