Изглежда трудно, но се отплаща дългосрочно

Изглежда трудно, но се отплаща дългосрочно

Изглежда трудно, но се отплаща дългосрочно

Стартирането на SEO кампания от нулата може да бъде трудно. Нямате установен авторитет на домейн, вероятно все още нямате разработено съдържание и може да нямате стратегическа посока за вашата кампания. Има много работа и месеци, или дори години работа пред вас. С какво трябва да се захванете първо, ако искате кампанията ви да тръгне възможно най-скоро? 

Първо, трябва да разгледаме сложността на SEO и какво го прави толкова сложен. Две основни сили правят тази стратегия плашеща и трудна за новодошлите. Първият е алгоритъмът за класиране на Google. Има стотици различни фактори за класиране, които се вземат под внимание, когато избирате кое съдържание да класирате. Разбирането на всички тези фактори за класиране отнема време и дори да сте запознати с всички тях, е трудно да изберете кои са най-важните за вашия уебсайт в даден момент. 

Второто е конкуренцията. Дори ако сте истински новатор, започвайки нова индустрия, ще се сблъскате поне с известна конкуренция, когато се класирате за често търсени ключови думи. 

Добрата новина е, че SEO е дългосрочна стратегия. Това има някои недостатъци. Вероятно ще минат поне седмици и вероятно месеци, преди да започнете да виждате резултати. Но тъй като имате толкова много време за работа и толкова много възможности да промените стратегията си, това, което правите през първите две седмици, няма да направи или провали кампанията ви. Въпреки това можете да започнете по-бързо и да започнете да виждате резултати по-рано, ако изберете правилните приоритети. Кои са те? 

Стратегическа посока. Какво се надявате да постигнете с тази кампания? Просто се опитвате да стимулирате повече органичен трафик или се опитвате да детронирате конкретен конкурент? Има ли конкретна колекция от ключови термини, за които искате да се класирате? Какъв е вашият график и колко сте готови да похарчите? Тези въпроси от високо ниво ще диктуват вашата стратегия оттук нататък, така че е важно да им отговорите, вместо да летите на сляпо и да се надявате на най-доброто. 

Изследване на ключови думи. Когато разработвате съдържание, създавате връзки и изпълнявате другите си отговорности, ключовите думи ще ръководят много от вашите избори. Ако имате солиден списък от основни и вторични ключови думи, към които да се насочвате, ще откриете, че е много по-лесно да навигирате в останалата част от кампанията си. 

Създаване и функционалност на уебсайта. Вашият уебсайт наистина е сърцето на вашата SEO кампания, така че изграждането и усъвършенстването на уебсайта ви трябва да бъде вашият следващ приоритет. Има десетки, ако не и стотици технически фактори, на които трябва да се обърне внимание, но за да започнете, трябва да се съсредоточите върху това да направите уебсайта си възможно най-функционален, чист и ефективен. С други думи, накарайте го да работи и го направете красиво. 

Основни страници на уебсайта. Те ще бъдат тези, които информират вашите потребители за вашия бизнес и вашите услуги. Това ще бъдат някои от най-важните страници за класиране и те ще бъдат едни от най-важните страници за установяване на вашия авторитет. Поради това трябва да работите върху тяхното писане и разработване преди която и да е друга страница. Уверете се, че всички те имат добре написано съдържание и че са оптимизирани за конкретни целеви ключови фрази. 

Успех на индексирането. След като вашият сайт е готов и работи, важно е да се уверите, че той е индексиран правилно. Проверете отново вашия файл robots.txt и качете вашата карта на сайта директно в Google. След това проявете малко търпение, тъй като понякога са необходими няколко седмици, докато Google индексира напълно вашия сайт. Проверявайте често, за да сте сигурни, че уебсайтът ви се показва. 

Първоначални препратки. Време е да започнете да създавате някои първоначални препратки към уебсайта си, за да започнете да изграждате авторитет. Просто не създавайте обратни връзки твърде бързо, защото нов уебсайт, който привлича твърде много връзки твърде бързо, е червен флаг.

Текущо съдържание на сайта. Сега е моментът да започнете да налагате повече текущо съдържание на сайта и да установите модел за бъдещето на вашата кампания. 

Има място за дебат по тази тема, но няма съмнение, че изброените приоритети са важни за разглеждане в ранните етапи на вашата кампания. Редът, в който се обръщате към тях и дали ги адресирате едновременно, може да претърпи промяна. Във всеки случай е важно да седнете и да оцените целите си и да зададете посока за кампанията си, преди да започнете да предприемате действия. 

Източник: Тимъти Картър за entrepreneur.com

Превод и редакция: Нели Тодорова             

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ