Неетични опаковки с крещящи цветове карат децата да жадуват за сладко

Неетични опаковки с крещящи цветове карат децата да жадуват за сладко

В нов доклад се твърди, че компаниите за хранителни продукти използват ярки цветове и анимационни герои в "неетичен" опит да манипулират децата да искат бонбоните и чипсовете, които произвеждат.

Кампанийната инициатива "Bite Back", която е част от империята на готвача Джейми Оливър, поиска от експерти по хранене да анализират 262 сладки хранителни продукта, продавани в Обединеното кралство, с опаковки, които могат да привлекат вниманието на децата, произведени от 10-те най-големи хранителни компании.

Оливър обвини производителите на храни, че умишлено използват опаковки, които са предназначени да "завладеят младите умове", за да продават повече нездравословна храна.

Изследването, проведено от Action on Salt, група от експерти по храните, базирана в Лондонския университет "Куин Мери", установи, че:

    78% от продуктите са счетени за нездравословни поради съдържанието на мазнини, сол или захар.

    67% от продуктите с участието на забавен персонаж са нездравословни.

    80 % от продуктите са използвали ярки цветове, както и забавни шарки и надписи, за да привлекат вниманието на децата.

В анализа на Bite Back се казва, че някои фирми използват привлекателни за децата опаковки, за да предлагат на децата нездравословни продукти. Сред нарушителите са "Kinder Surprise", "M&Ms", "Randoms" и "Monster Munch Giants" - всички те се крият зад цветни, привлекателни за децата опаковки, докато пълнят продуктите си със захар и мазнини.

Самият Оливър заявява: "Независимо дали става въпрос за забавни герои, ярки изображения или вълнуващи нови форми, тези променени компании ги избират, защото знаят, че ще завладеят младите умове.
Този трик е още един начин, по който компаниите бомбардират децата с нездравословна и вредна храна."

По-рано тази седмица Bite Back представи своите доказателства пред разследването на Камарата на лордовете относно свръхпреработените храни, диетата и затлъстяването.

Проучването установи, че всички 58 привлекателни за децата продукти, произведени от Mondelēz International - която притежава марките Cadbury, Oreo, Milka и Dairylea - са нездравословни. Всички 22 продукта, произведени от Ferrero, също съдържат големи количества мазнини, сол или захар, установи Bite Back.

Ключови думи

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ