Пет бързи и ефективни маркетингови стратегии за малък бизнес

Пет бързи и ефективни маркетингови стратегии за малък бизнес

Съществуват няколко маркетингови тактики за малък бизнес, които ако можете да приложите днес, ще ви донесат краткосрочни резултати, но ще ви подготвят и за дългосрочен успех. Ето пет от тях.

1. Ангажирайте отново потенциални клиенти, които са се отдръпнали

Има много бивши потенциални клиенти, които се намират във вашия мениджър за връзки с клиенти (CRM), имейл кутия или дори вашите директни съобщения в социалните медии. Тези хора някога са се интересували, но не са купили, така че сте продължили напред. Но нещата може да са се променили и си струва да се провери. Така че проверете.

Създайте списък с контакти, които са се отдръпнали преди 3-6 месеца. Изпратете им просто съобщение по имейл, SMS или социални медии, за да ги ангажирате отново. 

Ако вече разполагате с инструментите, създайте автоматизация за изпращане на съобщения до неконверсирани потенциални клиенти на всеки 1-3 месеца. 

Ако нямате инструменти за автоматизиране, просто го поставете в списъка си със задачи, за да изпращате периодично кампании. 

Обикновеното съобщение, което можете да изпратите, е: „Здравейте (име и фамилия на клиента), мина известно време, откакто за последен път говорихме за това как (името на компанията) може да ви помогне (да постигнете целта си). Сега по-добър момент ли е да обмислите това по-сериозно? Надявам се справяте добре!"

Няма да заинтересувате всеки отдръпнал се клиент отново, но ще получите достатъчно и ще ги получите бързо.

2. Поискайте (и печелете повече) рецензии в Google

Една от най-добрите маркетингови тактики за малък бизнес, за да видите резултати както сега, така и по-късно, е да печелите повече отзиви. За повечето компании най-добрата платформа за получаване на отзиви е Google. Ако имате повече отзиви в Google от конкурентите, ще се класирате по-високо в резултатите от търсенето с Google и ще спечелите повече клиенти. За да получите още отзиви в Google:

  • Създайте бизнес страница в Google
  • Вземете връзката си за рецензия в Google (отидете в профила си, изберете „Получаване на още рецензии“ и копирайте връзката там)
  • След като приключите работата с клиентите, помолете ги да ви оставят отзив
  • Попитайте чрез SMS, имейл, устно и/или като използвате QR код лично
  • Не забравяйте да отговорите на всеки преглед

Питането за рецензии трябва да се превърне в стандартен процес, но ако сте начинаещи в печеленето на рецензии, можете да започнете, като изпратите имейл и SMS кампания до всички ваши клиенти с искане за тяхната обратна връзка, за да ви даде този първоначален тласък.

3. Създайте обратни връзки (външни връзки) за вашия уебсайт и ключови страници

Печеленето на препратки — където други уебсайтове се свързват с вашия — е един от най-ефективните начини за повишаване на класирането ви при търсене и също така да печелите трафик от препоръчани потребители от тези уебсайтове. Най-добрата част е, че повечето малки фирми не правят това, така че е по-лесно да видите резултатите.

Повечето малки фирми могат да се фокусират върху няколко области, за да спечелят качествени препратки.

  • Местни бизнес указатели, като тези от вашата търговска камара
  • Платформи за бизнес прегледи, като Google, Yelp, Better Business Bureau, Bing Places, Yellow Pages, TripAdvisor, Angi и др.
  • Допринасяйте със статии за дигитални издания, като местни новинарски станции, местни списания, бюлетини на асоциации и индустриални блогове
  • Предложете да допринесете с оферта за тези търговски обекти за други статии, върху които работят
  • Помислете за спонсориране на нестопански организации, правителствени организации и лека атлетика - повечето ще поставят връзка към спонсори на уебсайта си

Бързо търсене в Google за „Най-добрите [моя отрасъл] бизнеси в [моя град]“ също ще ви покаже няколко списъка, за които си струва да опитате да спечелите препратки.

4. Накарайте хората да се включат за бъдещ маркетинг

Имате нужда от нарастващ списък с абонати за ефективен маркетинг. Изграждането на този списък отнема време, но можете бързо да настроите начини хората да се абонират. Най-лесното място да започнете е във вашите формуляри за контакт, където клиентите купуват. Уверете се, че събирате номера на мобилни телефони и имейл адреси и че имате квадратче за отметка, за да могат хората да се включат в маркетингови комуникации от вас.

Изскачащите формуляри за блогове, които се появяват след 60 секунди или по средата на страницата, и изскачащите формуляри с намерение за излизане на продуктовите страници са много ефективни за привличане на нови абонати. Повечето CRM, създатели на уебсайтове и платформи за имейл маркетинг имат тези опции.

Опциите за SMS също стават все по-популярни (защото работят), като карат клиентите да изпратят ключова дума на вашия номер, за да се включат в оферти и други актуализации, в замяна на 10% или 20% отстъпка при следващата им покупка. В повечето случаи можете да настроите някоя или всички от тези опции само за няколко минути. Какво е това за бърз и ефективен маркетинг?

5. Публикувайте ежедневно в социалните медии и се ангажирайте проактивно

Вашата целева аудитория използва социалните медии, така че трябва да отделите време за маркетинг в социалните медии, създаване на съдържание и ангажиране с тях. Изберете една платформа, където вашата целева аудитория прекарва най-много време. Не сте сигурни какво да кажете или направите? Тези идеи ще ви помогнат да започнете:

  • Вземете всички въпроси, които получавате от клиенти и служители, и създайте публикации, отговарящи на всеки въпрос
  • Споделете какво правите, защо го правите, за кого го правите и какви ползи ще имат те от това
  • Покажете един ден от живота на някой във вашата позиция или в позицията на вашия клиент

Тези публикации в социалните медии не трябва да са супер професионални и крещящи. Някои от публиката ви дори ще оценят нещата, които са малко по-малко изискани. В зависимост от платформата можете да публикувате само текст, кратко видео, снимка или няколко снимки, или каквото друго ви се стори правилно.

Също така трябва проактивно да коментирате съдържанието на други хора и да започвате разговори. Това ви помага да изградите връзки с тях и също така казва на алгоритмите да дадат тласък на вас и вашето съдържание следващия път, когато публикувате.

Не забравяйте: добрият маркетинг не трябва да отнема много време, за да се изплати. Приложете тези маркетингови тактики за малък бизнес и ще видите по-бърза възвращаемост от вашите конкуренти.

Източник: Кенет Бърк, вицепрезидент по маркетинга, за entrepreneur.com. Кенет Бърк е написал над 1000 статии за растежа на бизнеса и е помогнал на компании от стартиращи фирми до бизнеси за милиарди долари да постигнат целите си. 

Превод и редакция: Нели Тодорова                                                

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ