Преди да се разширите

Преди да се разширите

Чували сте статистиката: Около две трети от стартиращите компании се провалят. Младите компании се провалят по много причини – от недостатъчен капитал до липса на пазарно търсене – но твърде бързото мащабиране е основният виновник. Растежът с неустойчиви темпове твърде рано може да бъде фатален, допринасяйки за около 74% от провалите при стартиране.

Обхванати от прилива на адреналин от първоначалния успех, преследването на нови пазари, разнообразни продуктови линии и по-голяма клиентска база с надеждата за огромни печалби може да бъде изкушаващо. Въпреки това, без солидна основа, твърде бързото мащабиране може да доведе до крах и изгаряне на обещаваща компания. Можете да увеличите бизнеса си устойчиво, като се съсредоточите върху стабилен, стратегически и управляем растеж.

Ето моят случай за приоритизиране на дълбочината пред широчината при разширяването на стартъпа, пише Жаклин Самира в статия за Entrepreneur. 

Проблемът с твърде бързото нарастване

След като осигурите финансиране за стартиране, може да сте нетърпеливи да стартирате амбициозен план за разширяване. Въпреки това, следването на подход за висок растеж, който дава приоритет на възвръщаемостта на инвестициите на всяка цена, носи рискове:

1. Изтънени ресурси

Младите стартиращи фирми работят с ограничени ресурси — включително финанси, работна ръка и време. Твърде бързото разширяване на множество пазари може да доведе до бъдещи съкращения и прибързани мерки за намаляване на разходите.

2. Напрегнато клиентско изживяване

Когато стартиращи фирми на ранен етап пренасочат вниманието си към мащабиране на броя на служителите и нови пазари, основи като правилното клиентско изживяване може да отпаднат. Затрупани от избягала клиентска база, екипите може да се борят да поддържат същото ниво на грижа за потребителите (или клиентите).

3. Качествен компромис

Агресивното разширяване може да доведе до компрометирано качество във всички области на бизнеса, включително:

  • Наемането. Има толкова много квалифицирани кандидати на пазара на труда във всеки един момент. Лошите наемания ще струват на компаниите надолу.
  • Култура. Без подходящ надзор, необузданият растеж може да породи токсична работна култура. Твърде бързото израстване може да изгори вашия екип, допринасяйки за ниска производителност, нисък морал и голямо текучество на служители – всички симптоми на токсична работна среда.
  • Продукт или услуга. С нарастването на стартъпите понякога нещата, които правят най-добре, се разводняват. Екипите може да не са в състояние да отговорят на търсенето и да поддържат качеството на своите основни предложения.

4. Проблеми със съответствието

Навигирането в закони и проблеми със спазването може да бъде достатъчно предизвикателство на едно място. Добавянето на множество градове, щати и държави става още по-сложно. Докато се разширявате към други юрисдикции, може да се натъкнете на усложнения като уникални изисквания за заетост, данъци и заплати.

(За информация: Научих този урок по трудния начин в първите дни от създаването на моята компания. Ограниченото ми разбиране на законите относно платения отпуск в различни страни от Латинска Америка струваше на компанията ми десетки хиляди долари, допълва авторът на статията). 

5. Компрометирана фирмена култура

Поддържането на фирмена култура е лесно, когато сте малък екип с визия. Разширяването до по-големи екипи в страната или света прави по-трудно запазването на основните ценности. Колкото по-голяма става вашата компания, толкова по-трудно може да бъде установяването на универсална култура и създаването на чувство за общност.

Компрометираната фирмена култура е голяма работа: Много изследвания потвърждават, че има значение, като едно международно проучване установи, че 73% от работниците не биха кандидатствали за компания, ако тя не отговаря на техните ценности.

Как да развиете своя стартъп по правилния начин

За да намалите препятствията, докато изграждате марката си по-голяма и по-добра, помислете за тези три правила за мащабиране на вашия бизнес по правилния начин:

Дайте приоритет на вашето потребителско изживяване

На един конкурентен пазар, потребителското изживяване — или връзката на хората с вашата платформа — разделя стартиращите фирми от трайните марки.

Помислете за Slack, изключително успешна платформа, която изгради потребителска база, събра обратна връзка и коригира съответно своя продукт, преди да се разшири до общ инструмент за сътрудничество. Или Zappos, онлайн търговец на дребно на обувки, който се радваше на рязък органичен растеж, като предлагаше безплатно връщане и отиваше над и отвъд за своите клиенти.

Моята компания, платформа за наемане, постигна ранен успех, като предложи на нашите търсещи работа заплати над стандартните в индустрията, премия и наставници, добавя авторът на статията. Нашата отдаденост на подобряването на опита на търсещите работа ни помогна да наемем най-добре представилите се в региона и увеличи процента на задържане. Наличието на най-добри таланти улесни привличането на вниманието на най-добрите клиенти, търсещи квалифицирани технически работници.

Останете слаби

Историята е пълна със стартиращи фирми, които постигнаха успех чрез поддържане на ниски разходи: Spanx беше основана през 1990 г. само с $5000 от спестяванията на основателя; Subway стартира през 1965 г. с 1000 долара, взети назаем от семейния приятел на основателя.

В ранните етапи на вашата компания, ограничете разходите си до необходимост - липса на наличен капитал - за да оставите достатъчно място за растеж. Няма да можете да мащабирате, ако разтягате капитал, персонал или други ресурси твърде слабо.

Доминирайте на един пазар, преди да преминете към следващия

Първоначално Airbnb се фокусира върху усъвършенстването на своя модел за споделяне на жилища в ключови градове като Ню Йорк, преди да се премести на други пазари, изграждайки стабилна основа за последващото си глобално разрастване. Гигантът за стрийминг Netflix инвестира сериозно в създаването на оригинално съдържание и подобряването на своите алгоритми за препоръки, вместо да се разширява в несвързани пазари.

Видимостта на вашия пазар помага за увеличаване на разпознаването на марката, лоялността на клиентите и пазарния дял. За да постигнете по-голямо присъствие на пазара, концентрирайте се върху това да станете доминиращ играч в конкретна ниша или географска област, преди да преминете към нови възможности.

Източник: Жаклин Самира, основател и главен изпълнителен директор на Howdy.com, платформа за набиране на персонал, която свързва бизнеса в САЩ с най-добрите таланти на LatAm, за entrepreneur.com

Превод и редакция: Нели Тодорова                                          

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

На днешната дата, 24 декември. Бъдни вечер! Имен ден празнуват Евгени, Евгения, Жени
7, 9 или 11 ястия - традиции и обичаи на Бъдни вечер
Изпадналият в затруднение автомобилен сектор в Европа планира затваряне на заводи и съкращения
Патриарх Даниил: На Бъдни вечер виждаме бъдещето, което Бог е предвидял за нас - да бъде с нас, сега и во веки
Бившият предидент на САЩ Бил Клинтън е приет в болница с висока температура
Научете мозъка си на по-добри навици
Няколко държави са предложили на Русия домакинство за преговори Путин - Тръмп
Айфеловата кула се запали, евакуираха 1200 туристи