Все още имате време да го направите
В бизнеса краят на годината може да изисква от вас да направите някои ходове в последния момент (но ключови), за да генерирате допълнителни приходи и да завършите 2024 г. силно.
Добрата новина е, че все още имате време да го направите.
Според моя опит, издигайки бизнес от нищо до над 100 милиона долара годишен приход, последното тримесечие може да стане интензивно. Ето моите най-добри думи на мъдрост, за да направя последните седмици от годината възможно най-успешни, пише Джой Гендуза в статия за Entrepreneur.
Погледнете назад към маркетинговите си избори
През 1975 г. излизат книгите на Едуард Пакард Choose Your Own Adventure. Поредицата позволява на читателя да избира от безброй пътища в рамките на определен сюжет. Всеки избор на читателя би довел до различен край на историята.
Защо тази поредица стана толкова популярна и продаде повече от 270 милиона копия по целия свят? Това е така, защото хората обичат да контролират собствената си съдба; да пишат собствените си истории. Първо се запитайте: Какъв край искам да достигна тази година? След това попитайте: Какво вече научих досега, което ще ми помогне да стигна до този край?
Проследихте ли маркетинговите си резултати? Ако е така, изтеглете данните и започнете да ги изследвате. Преценете кой канал генерира най-много потенциални клиенти. Коя тактика създава най-много клиенти? Най-много реферали? Най-много приходи? Погледнете отвъд календарната година, ако можете, и сравнете тенденциите година след година.
Ако се оставяте на интуицията да ви води, крайно време е да започнете да проследявате маркетинга си. Чувствата не са заместител на реалните данни.
През 2023 г. направихме собствено проучване и установихме, че директната поща носи шест пъти повече приходи на потенциален клиент от дигиталните реклами. Изчислихме това, като анализирахме 114 373 потенциални клиенти и кои от тях са се превърнали в продажби през тази година и установихме, че ако разделим приходите на общия брой потенциални клиенти, направихме $229,41 за всеки потенциален клиент за пощенска картичка срещу $37,09 за всеки потенциален клиент с плащане на клик.
След тази реализация увеличихме броя на пощенските картички, които изпращаме седмично, рекламиращи нашите услуги, с 20 000. Ваша отговорност е да свършите тази работа и да откриете какво трябва да се промени за положителен растеж.
Например, рекламите във Facebook не донесоха ли приходите, които очаквахте? Можете да инвестирате отново парите, които сте планирали да похарчите през декември за дигитална реклама и да ги пренасочите към други маркетингови пътища като директна поща или свързани телевизионни реклами.
Истината е, че няма грешки, а само научени уроци. От вас зависи да решите дали да направите промени за по-добър резултат.
Консолидирайте останалите си ресурси и ги посветете на маркетинговия канал с най-висока ROI
Всяка година около 3000 души изминават Пътеката на апалачите (маркирана туристическа пътека в САЩ между Спрингър Маунтин в Джорджия и планината Катадин в Мейн. Дължината и е 3500 километра, но тя се променя с времето, защото някои части се модифицират или променят, бел. Ред.), но само една четвърт от туристите действително завършват. Една от основните причини, поради които туристите не успяват да преминат, е, че запасите им свършват. По подобен начин в бизнеса собствениците могат да се сблъскат с предизвикателства през годината, които изтощават техните ресурси.
Ако усещате, че изпитвате затруднения през последното тримесечие на годината, време е да вземете това, което ви е останало от бюджета ви и всеки друг наличен кредит или заделени средства, и да ги използвате, за да рекламирате бизнеса си.
Кои маркетингови стратегии донесоха най-висока възвръщаемост на инвестициите? Каквото и да ви е останало от маркетинговия ви бюджет, трябва да отиде за тази тактика. Ако не ви остава голяма част от годишния ви бюджет, помислете дали да не вземете пари от други източници, за да ги инвестирате обратно в маркетинга си, за да привлечете повече потенциални клиенти.
Може да е нещо толкова просто като намирането на някои спестявания чрез анулиране на месечно членство. Каквото и да решите да направите, вложете възможно най-много пари обратно в тези маркетингови тактики, които постоянно дават резултати. Тогава през следващата година ще имате повече приходи, които да инвестирате обратно в бизнеса си за 2025 г. или ще вземете със себе си у дома.
Възползвайте се от потенциалните данъчни спестявания
Краят на пътуването не е свързан само с това да завършите силно, но и да се подготвите за бъдещ успех. Като разпределите част от печалбите, които сте направили през 2024 г., за маркетинг през 2025 г. преди края на годината, вие изпреварвате играта. Не само, че влизате в новата година подготвени, но също така получавате допълнителната полза от намаляване на данъчната си тежест за 2024 г., когато реинвестирате облагаемите печалби обратно във вашия бизнес и вашия маркетинг.
В моя бизнес PostcardMania, пише авторът на статията, предлагаме големи отстъпки за поръчки на едро, от които много собственици на фирми се възползват преди края на годината. Те просто събират колко маркетинг смятат, че ще им трябва за следващата година и купуват предварително с отстъпка.
Ако сте B2B бизнес, можете да приложите подобна оферта, като насърчите клиентите си да поръчат предварително това, от което ще се нуждаят през следващата година, за да могат да получат отписаните данъци за текущата година.
Ако искате да се насочвате към клиенти всяка година с оферта в края на годината, можете да използвате автоматизирана директна поща, за да ги насочвате по-бързо. След еднократно настройване на автоматизацията за директна поща, пощенските картички или писма се изпращат автоматично всяка година въз основа на зададените от вас критерии. Това ви спестява време и увеличава приходите, като гарантира, че това се случва всяка година безпроблемно, добавя авторът на статията.
В края на годината е задоволително да се каже, че сте дали всичко от себе си и сте направили най-доброто, което можете, с наличните ресурси. Избягвайте да изпитвате съжаление, като вземете предвид тези маркетингови пътища към успеха, и тогава ще бъдете доволни от края, който винаги сте искали да напишете.
Източник: Джой Гендуза, основател и изпълнителен директор на PostcardMania, за entrepreneur.com
Превод и редакция: Нели Тодорова
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.