Един полезен урок за марките от доклада за устойчивост на Apple

Един полезен урок за марките от доклада за устойчивост на Apple

Един полезен урок за марките от доклада за устойчивост на Apple

Apple направи голям фурор с доклада си за устойчивост за 2023 г., представен по уникален начин по-рано този месец. Марката направи петминутен видеоклип, включващ главния изпълнителен директор Тим Кук като самия него и актрисата Октавия Спенсър в ролята на майката природа.

Много хора заговориха за това колко харесват разказването на истории във видеото, което е накарало повечето от тях да обърнат внимание на репортажа, отколкото биха го направили, ако беше традиционно поднесения текстови доклад.

Въпреки това, урокът, който най-много искам марките да вземат от подхода на Apple, е да информират клиентите си и другите за работата, която вършат, особено що се отнася до изграждането на приобщаваща марка и обслужването на маргинализирани потребители. Вашите клиенти, особено тези от слабо представените и недостатъчно обслужвани общности, имат нужда и искат да знаят за вашите усилия, пише Соня Томпсън в статия за Inc. 

Когато действително работите за подобряване на изживяването за хора от слабо представени и недостатъчно обслужвани общности, трябва да го оповестите.

Мерил Еванс е защитник на хората с увреждания. Тя ми каза: „Отдавна щях да купя Apple Watch, ако знаех, че е невероятен инструмент за достъпност за мен. Apple трябваше да го рекламира като инструмент за достъпност. Можех да бъда на третия си часовник вместо на втория до сега". 

Спазвам безглутенова диета по здравословни причини. Съпругът ми не го прави. Като семейство често излизаме за бургери във верига ресторанти, които предлагат както безглутенови кифли, така и безглутенови пържени картофи (означава пържени картофи, които не се пържат в същия фритюрник като продуктите, съдържащи глутен). Марката няма почти нищо на своя уебсайт или в социалните канали за своите предложения без глутен. Открихме го едва когато случайно се отбихме в ресторанта един ден.

Когато вашата марка полага усилия, за да покаже на хората от маргинализирани общности, че тя се грижи за тях, ние искаме да знаем за това. Искаме да знаем, че ни виждат. Искаме да знаем, че са проектирали продукти с мисъл за нас. Искаме да знаем, за да можем да ви възнаградим за това, което толкова много марки не правят, добавя авторът на статията. 

Как марките правят известни своите инициативи, свързани с приобщаването 

Не е нужно да давате всичко от себе си, както Apple направи за своите усилия за устойчивост. Въпреки това, посочете ясно, че вашият продукт работи за хора със специфични нужди. Не е задължително това да е основното ви послание. Но хората, които биха имали най-голяма полза от вашите приобщаващи преживявания, трябва да знаят за тях.

Когато живеех в Буенос Айрес, станах редовен посетител на ресторант, след като видях съобщения, които те включиха на витрината си, че са „без глутен и палео-приятелски“, добавя авторът на статията. За ресторант в град с голям пешеходен трафик, поставянето на съобщения на прозорците беше интелигентен начин хората от конкретни общности да знаят, че ресторантът е за тях.

Няколко марки станаха публични с желанието си да увеличат разнообразието си от доставчици, като се ангажират със залога, според който марката ще отдели 15% от своето пространство на рафтовете на фирми или доставчици, собственост на чернокожи. Целта от 15% приблизително съответства на процента на чернокожото население в САЩ. Някои компании обявиха участието си с публикации в социалните медии, а други, като Sephora, обявиха намеренията си с прессъобщения или чрез редакцията си.

Най-важното е да информирате екипа си и хората, на които служите, за работата, която вършите на фронта на приобщаването. Тъй като все повече потребители вземат решения за това кои марки да подкрепят въз основа на подреждането на ценностите, е необходимо споделянето на това какви действия, базирани на ценности, сте предприели, за да накарате хората да се чувстват като принадлежащи. Друго допълнително предимство: водене чрез пример, така че други компании да могат да последват примера. 

Източник: Соня Томпсън за Inc.com

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ