125 импулса за 125 години (видео)

125 импулса за 125 години  (видео)

125 импулса за 125 години (видео)

Pepsi даде начало на знакова кампания, предназначена за отбелязването на 125 години от създаването на марката, първоначално известна под името Brad's Drink. Заедно с припомнянето на редица маркетингови стратегии от миналото на Pepsi, включително Pepsi Challenge и "Pepsi Girl" от 90-те, медийният блиц служи като официално представяне на новото лого и пулсиращия мотив, разкрити през пролетта. Обновяването представлява първата визуална ревизия на компанията от 14 години, пише Marketing dive

В интервю главният маркетингов директор на Pepsi Тод Каплан описа началото на годишнината като "повратна точка" и възможност за укрепване на културен статус, който е бил подкрепен чрез десетилетия изяви в спорта, музиката и развлеченията, както и богата история на рекламата.

Носталгичната кампания, фокусирана върху 125 импулса или различни маркетингови активации, управлява гамата от канали: Pepsi ще разпространи традиционните рекламни спотове, социално съдържание, SMS промоции и тактики за преживяване, включително изживяване за вечеря, което ще се проведе в Ню Йорк през есента.

Сериозен маркетингов тласък идва от наскоро преформулирана газирана напитка Pepsi Zero Sugar, която се издигна до един от най-големите двигатели на растежа и сега стои в центъра на дълготрайните отношения с NFL (Националната футболна лига на САЩ). Новите реклами, които се показват по дигитални и линейни канали, поставят Pepsi Zero Sugar отпред и в центъра и държат камерата фокусирана върху продуктите на Pepsi, за да се покаже по-добре обновеното лого.

Кампанията е предназначена да привлече нови верни клиенти, според Каплан. На 28 август, рождения ден на Pepsi, компанията ще раздаде безплатни продукти на Pepsi на потребителите, които изпратят "PEPSI125" на номер 81234.

"Гледайки напред, всички потребителски тенденции сочат към нулева захар. Това е огромна, нарастваща категория. Искаме да накараме колкото се може повече хора да я опитат", каза Каплан.

Стимулиране на културното въздействие

Отвъд конвенционалните реклами, Pepsi влага повече усилия и в своя учебник с опит, маркетинг на съдържание и спечелени медийни възможности, които имат по-голям приоритет в дигиталната ера. Специално издание на списание People ще бъде посветено на всичко свързано с Pepsi, каза Каплан.

"Използваме платени медии за ключови моменти и за поддържане на постоянно присъствие и използваме спечелени медии и цифрови медии, за да стимулираме тази по-дълбока връзка. Ние изграждаме куп творчески елементи през следващите 125 дни, които ще бъдат проектирани да имат повече, наречете го, културно въздействие", каза Каплан. 

От 19-25 октомври марката ще отвори вратите на The Pepsi 125 Diner в Ню Йорк. Концепцията се позовава на многото реклами на Pepsi, които са се случвали в американските закусвални като "Is Pepsi OK" и поредица от кампании "Pepsi-Cola Soda Shop", които провокират експериментални вкусови варианти, базирани на газирани напитки от старата школа. Стратегията е още една индикация, че маркетолозите се връщат към лични преживявания, които бяха прекъснати през годините на пандемията, но се оказаха популярни сред младите демографски групи като милениялите.

"Преживеният маркетинг определено се завръща", каза Каплан.

Закусвалнята е свързана с платформата "Better With Pepsi", въведена през 2021 г., която рекламира Pepsi като най-доброто съчетание с храни, включително хамбургери, пица и хот-дог. В заведението ще се сервира тристепенно ястие и посетителите могат да опитат смеси като пепси с мляко комбо, наречено "Pilk" и подправка със сода, наречена Pepsi Colachup, която дебютира по-рано това лято.

Резервациите за закусвалнята ще бъдат за срок от по два часа, като билетите ще струват 50 долара на брой резервация. За запалените фенове на марката, Pepsi пуска уебсайт с предпродажбен достъп, където първите 25 посетители, които резервират маса, ще получат ограничено издание на стоки. 

Източник: Питър Адамс за Marketing dive

Превод и редакция: Нели Тодорова                                            

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ