Следващата стъпка на Google в премахването на бисквитките за проследяване

Следващата стъпка на Google в премахването на бисквитките за проследяване

Следващата стъпка на Google в премахването на бисквитките за проследяване

Google преминава към следващия етап от своята програма за постепенно премахване на бисквитките за проследяване на мрежата с внедряването на нова опция „Защита при проследяване“, която ще позволи на потребителите на Chrome да ограничат данните, които споделят, когато посещават уебсайт.

Със защитата, проследяването на данни от трети страни автоматично ще бъде ограничено, докато потребителите също ще имат повече опции да контролират какви данни предоставят чрез прозрения за бисквитки, пише индустриалния експерт Андрю Хътчинсън от Social Media Today, цитиран от Marketing Dive

„На 4 януари ще започнем да тестваме Tracking Protection, нова функция, която ограничава проследяването между сайтове, като ограничава достъпа до уебсайта до бисквитки на трети страни по подразбиране. Ще внедрим това до 1% от потребителите на Chrome в световен мащаб, ключов крайъгълен камък в нашата инициатива Privacy Sandbox за постепенно премахване на бисквитките на трети страни за всички през втората половина на 2024 г., при условие че се отговори на всички оставащи опасения за конкуренцията от Обединеното кралство за конкуренцията и Пазарен орган“, обясняват от Google. 

Целта е да научим повече за това как да оптимизираме потребителското изживяване без проследяване, като същевременно отново даваме на потребителите повече възможности за ограничаване на използването на техните лични данни, ако решат.

Когато защитата от проследяване е активирана, някои уебсайтове може да не се зареждат правилно, така че потребителите също ще имат опцията временно да активират отново бисквитките на трети страни за този конкретен уебсайт.

Отмяната на бисквитките е още една стъпка към преразглеждане на практиките за уеб данни и промяна на начина, по който уебсайтовете функционират в това отношение, което в крайна сметка ще промени пейзажа за дигиталния маркетинг и начина, по който се измерва поведението на потребителите.

Някои търговци вече се подготвят за тези промени, въпреки че други до голяма степен са се примирили с факта, че ще се справят с въздействията, когато се появят, и ще се коригират оттам.

Последната актуализация на Google е още едно напомняне, че се случва отмяна на бисквитките и че трябва да планирате.

Google казва, че участниците в този първоначален тест на Tracking Protection ще бъдат избрани на случаен принцип. Ако сте избрани, ще получите известие, когато отворите Chrome на настолен компютър или Android.

Можете да научите повече за инициативата на Google „Privacy Sandbox“ тук.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ