Завладяващият брандов наратив, който резонира със скептичните потребители

Вашият маркетингов екип е отделил много време за усъвършенстване на брандовия имидж на вашия бизнес, от избора на правилната цветова схема за логото до създаването на перфектния език за вашия уебсайт. Въпреки че маркетингови тактики като тези са важни, те не са достатъчни, за да убедят днешните все по-скептични потребители да закупят вашите стоки или услуги. Подходът към връзките с обществеността, който дава на вашата марка завладяващ наратив, може да направи цялата разлика.
Ще обясня какво е брандов наратив в контекста на PR, защо наличието на такъв е предимство и как да го оформите ефективно, за да изградите осведоменост за вашата марка, пише Скот Бартник в статия за entrepreneur.
Какъв е PR подходът към брандовите наративи?
PR подходът е форма на стратегически комуникации, която има за цел да повлияе на потребителите да купуват това, което клиентите предлагат, но е различна от маркетинга или рекламата. Тъй като здравите взаимоотношения са двупосочни улици, най-добрите PR фирми разбират, че основната им работа е да защитават и подхранват връзката между своите клиенти и обществеността.
Когато предприемат PR подход, бизнес лидерите предоставят по-голяма стойност на целевата аудитория, отколкото би предположил неуморният фокус върху продажбите. Те дори могат да обслужват обществеността по начини, които не изглеждат свързани с крайния резултат, като например даване на експертни съвети, подпомагане на хората да разберат текущите събития или представяне на жив пример, който утешава или вдъхновява.
В този последен пример се намесват наративите на марката. Водещите PR фирми разказват историята на вашето предприятие по такъв начин, че хората да почувстват емоционална връзка с него, да започнат да свързват вашата марка с положителни неща и дори да се идентифицират с нея.
P-ът е индиректен метод за насърчаване на продажбите. Вместо директно да промотирате вашия продукт или услуга, вие работите, за да демонстрирате добрия характер на вашия бизнес, което прави хората по-склонни да подкрепят вас и вашето начинание. Ето защо предоставянето на възможности за изграждане на доверие, управлението на репутацията и кризисните комуникации отдавна са неразделна част от услугите, които най-добрите PR фирми предлагат.
PR кампаниите са от съществено значение за достигане до днешните скептични потребители.
Как ефективните PR стратегии достигат до скептичните потребители?
Проучване на Nielsen установи, че 64% от клиентите пропускат реклами на стрийминг платформи. Тази тенденция е особено вярна за по-младите поколения. Според проучване, 99% от поколението Z казват, че често пропускат реклами.
Междувременно, гореспоменатото проучване на Nielsen установи, че 63% от участниците вероятно биха закупили нещо, ако марката споделя „подходящо, ценно съдържание отвъд продажбата на продукта си“.
С други думи, днешните клиенти търсят автентични връзки и биха били по-склонни да купят, ако марката прави PR. Тъй като все повече потребители се отдръпват от традиционните реклами и маркетингови стратегии, PR-ите ще стават все по-важни.
Един от основните начини, по които най-добрите PR агенции в Америка повишават имиджа на марката и помагат за постигане на бизнес целите си, е чрез изработване и внедряване на изгоден брандов наратив.
Как да се формира завладяващ брандов наратив за PR
В брандовите наративи за PR цели продуктът не заема централно място. Хората зад продукта го правят. Това разказване на истории задържа вниманието на аудиторията чрез напрежение и конфликт. Главният герой трябва да преодолее несгодите.
Например, помислете за професионален парашутист, който е трагично ранен при автомобилна катастрофа. Той никога повече не може да скача с парашут. По време на възстановяването си той открива ползите от CBD и в крайна сметка дори основава собствена компания за CBD.
Или помислете за млада майка, която губи съпруга си при трагичен инцидент. Сега самотен родител, тя се бори да получи адекватна застраховка живот, за да защити децата си. Тъй като никой никога не би трябвало да преминава през такъв труден и сложен процес, особено в такова опустошително време, тя използва технологичната си проницателност, за да създаде свой собствен онлайн портал за животозастраховане, който може да обработва заявления и да предлага точни оферти само за пет минути.
Това са няколко драматични, но реални разказа за бранда от бизнеси, на които сме помагали в миналото.
Как да изберем PR фирма, която може да представи правилния разказ за бранда
Много предприемачи и бизнес лидери сами изработват своите брандови наративи. Според моя опит обаче, пише авторът на статията, може да е трудно за хората в една организация да възприемат допълнителната стойност, която бизнесът може да предложи на обществеността, или историята, която би резонирала най-добре с идеалния клиент. Това е съвсем естествено, тъй като ръководството и служителите са склонни да се фокусират върху продуктивността и постигането на високи резултати по своите KPI. Например, би било нормално, ако прочетете примерите по-горе и си помислите: „Иска ми се да имаме такава драматична история, която да споделим, но не мисля, че имаме.“
Ето защо често има смисъл да потърсите помощ от PR агенция. Експертите първо ще зададат на вас или на вашия екип поредица от въпроси, за да идентифицират потенциални истории, които биха подчертали най-добрите ъгли на вашата организация.
За да сте сигурни, че избирате най-въздействащата фирма за вас, потърсете агенции, които могат да предоставят казуси, демонстриращи успеха им с бизнеси, подобни на вашия. Също така, отделете време за четене на техните отзиви. Тъй като много водещи фирми за стратегически комуникации, агенции за дигитални комуникации и PR агенции с пълно обслужване, както и бутикови агенции и независими PR фирми от всякакъв вид, предлагат безплатни консултации, няма причина да не се обадите.
PR агенциите използват силата на бранд разказите за най-добрия PR
Без значение какъв вид PR фирма изберете, не подценявайте силата на PR-а. Марките в различни индустрии могат да използват бранд разказите, за да достигнат до днешните скептични потребители и да постигнат резултати.
Източник: Скот Бартник, оперативен директор в Otter PR, за entrepreneur.com
Превод и редакция: Нели Тодорова
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.