Шест мощни прозрения, които ще разкрият най-дълбоките желания на клиентите ви

Шест мощни прозрения, които ще разкрият най-дълбоките желания на клиентите ви

Живеем в свят, където голяма част от нашия успех се определя от повърхностни неща. Независимо дали става въпрос за колата, която шофирате, къщата, която притежавате, или местата, където почивате, съществува убеждението, че това, което можете да покажете за себе си, показва нивото ви на стойност.

След години работа в маркетинговата индустрия, бих казал, че това далеч не е така, когато става въпрос за бизнес. Разбира се, колко последователи, гледания или харесвания имате в социалните медии имат значение – но те са и показатели за суета. Това, което наистина генерира въздействие, е колко добре вашият бизнес отговаря на нуждите на своите потребители.

Тайната на генерирането на лийдове е да знаете какво наистина искат вашите клиенти, да ангажирате правилните хора и да подхранвате тези взаимоотношения, за да бъдат трайни. Нека разгледаме въпроса „как?“.

1. Опознайте аудиторията си

Да знаете какво наистина иска вашата целева аудитория е единственият начин да се свържете с нея по начин, който ще я ангажира и ще я накара да се връща за още.

2. Привлечете търсенето

Толкова много фирми пускат на пазара продукти, които се провалят, преди дори да са имали шанс да започнат. Защо? Защото никога не е имало търсене за тях.

Проучете данни и съберете информация за вашата целева аудитория, за да определите техните нужди и модели на потребление. Проучванията и анализите са единственият начин наистина да разберете какво търсят вашите потребители. Бъдете в крак с пазарните тенденции, използвайте инструменти за социално слушане и провеждайте анкети и казуси, за да привлечете търсенето рано и да спестите ценно време и пари.

Ако сте утвърден бизнес, трябва да прегледате съществуващия си маркетинг, за да видите какво работи и какво не. Използвайте инструменти като Google Analytics, Google Ads и анализи на социалните медии, за да разберете силните и слабите страни на вашия маркетинг. Част от този процес включва и анализ на вашите конкуренти.

3. Развийте персоната на купувача

Най-добрият начин да се провалите в маркетинговата си стратегия е да създавате съдържание, което харесвате. Вие не сте целевата аудитория. Целта е да определите какво искат от вас и от какво се нуждаят вашите клиенти. 

Другото нещо, което трябва да имате предвид, е, че намерението ви не трябва да бъде да угодите на всички – по-добре е да имате 100 отдадени клиенти, отколкото 10 000, които са леко заинтересовани. Тук е изключително важно да можете да дефинирате идеалния си клиент. На кого продавате? Какво предлагате, което е насочено към техните проблемни точки и решава проблема им?

Създаването на клиентска персона може да означава да нарисувате негова картина, да му дадете име и да запишете всичко за него. От възрастта му до доходите му, ежедневието му и колко домашни любимци има. Запишете всеки детайл, за който се сещате. Това ще ви помогне да оформите образа на идеалния си клиент, така че да знаете към кого е насочен вашият продукт или услуга.

4. Създайте списък със SEO ключови думи и популярни теми за търсене

Искате да знаете какво е най-вероятно хората да търсят, когато търсят неща, свързани с вашата индустрия. С непрекъснато нарастващото развитие на SEO е по-лесно от всякога да съберете това богатство от информация. Ето някои полезни безплатни и абонаментни ресурси:

  • Отговорете на публиката
  • Yoast SEO
  • Hootsuite
  • Semrush
  • Brandwatch
  • Споменаване
  • Секция „Хората също питаха“ в Google

5. Създайте осведоменост

След като знаете какви ключови думи и термини за търсене хората най-вероятно ще въведат в търсачката си, можете да залеете съдържанието си с тях, за да получите привличане и видимост. Хората искат да знаят какво представлява вашата марка, така че трябва да създадете съдържание, което те искат да видят. 

Един от най-добрите начини да направите това е да започнете да записвате. Независимо дали имате най-добрата видеокамера на пазара или сте поставили iPhone-а си на статив, всъщност няма голямо значение. Важното е, че представяте на аудиторията си това, което тя иска да види и чуе. 

Започването с видео ви дава златна мина от възможности за създаване на съдържание от него. Това, което може да започне като пълнометражен видеоклип, може след това да бъде нарязано на 5-10 кратки видеоклипа за различни социални медийни платформи, използвани за публикации в социалните медии, преведено в блогове и дори използвано за рекламни текстове. 

Съдържанието е всичко, когато става въпрос за създаване на осведоменост. Находчивостта в това, което създавате, ще ви освободи време за други важни задачи.

6. Защитете тези потенциални клиенти

Ако не се грижите за потенциалните си клиенти и не ги следвате докрай или не успеете да останете в съзнанието на потенциални или нови клиенти, успехът ви ще започне да намалява.

Най-умният начин за управление на потенциалните клиенти е да поддържате комуникацията. Въпреки че не искате да бомбардирате или да досаждате на потребителите, искате те да знаят своята стойност и че не сте ги забравили.

Да знаете откъде идват вашите потенциални клиенти е чудесен начин да адаптирате съдържанието и посланията си директно към тях. Проучванията и анализите също са полезни тук – прегледайте рекламните си кампании, анализите в социалните медии, анализите на уебсайтове и всичко останало, което използвате за генериране на потенциални клиенти.

Инструментът за управление на взаимоотношенията с клиенти (CRM) е един от най-добрите начини да проследявате всичките си маркетингови усилия на едно място и да ги поддържате. Ангажирането с клиентите ви и използването на техники за ремаркетинг, като имейл кампании, също са високоефективни начини да направите точно това.

Генерирането на потенциални клиенти не е работа за една нощ. Изисква време, проучване, последователност и желание за редовно измерване на усилията. Разбирането на аудиторията ви, създаването на шум около вашия продукт или услуга и полагането на усилия за поддържане на ангажираността на хората са най-сигурните начини за насърчаване на устойчиви взаимоотношения между бизнеса и клиентите (B2C) за целия живот на вашия бизнес.

Източник: Соломон Тимоти, консултант по бизнес растеж, за entrepreneur.com

Превод и редакция: Нели Тодорова                                                   

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ