Най-голямата рекламна агенция в света с рекордна печалба

Най-голямата рекламна агенция в света с рекордна печалба

Най-голямата рекламна агенция в света с рекордна печалба

WPP - най-голямата в света рекламна агенция, отчете рекордните 1,5 млрд. лири годишна печала за 2014 г. Нейни представители съобщават, че бизнесът й през 2015 г. продължава да се развива с възход, радвайки се на силно начало през януари и февруари. 

За цялата 2014 г. печалбите преди данъци на WPP са нараснали с 12%, до 1,45 млрд. лири, при приходи от 11,53 млрд. лири, което е с 4,6% повече спрямо 2013 г. Сравнение на продажбите на рекламни услуги на холдинга за 2014 г., спрямо предишната година, което според него е по-показателно, сочи, че тези услуги са се увеличили с 3,3 на сто на годишна база. 

Рекламната група е собственик на агенциите Ogilvy, J. Walter Thompson и Milward Brown. През януари 2015 г. продажбите на услугите й са се увеличли с 6,7% спрямо януари 2013 г.. Ръстът е по-висок от този за цялото последно тримесечие на 2014 г. 

36% от приходите на най-голямата рекламна агенция са дошли от директен маркетинг, дигитална реклама или интерактивни услуги - 1% повече в сравнение с 2013 г. Бизнес секторът й с най-силно представяне е "реклама и управление на медийни инвестиции", където има 15% скок на приходите на годишна база. 

WPP предвижда, че приходите й за 2015 г. ще бъдат над средното равнище на растеж за рекламната индустрия като цяло, заради "географското предимство да се позиционира на нови пазари и функционалната сила на новите медии и инвестициите в управлението на данни, включително анализа на данни и прилагането на нови технологии". 

Въпреки че клиентите й рекламодатели са далеч по уверени спрямо периода след сриването на Lehman Brothers и световната финансова криза от 2008 г., компанията смята, че понастоящем има държавни фактори, които възпират от още по-голям растеж рекламния й бизнес. Това са икономически и политически събития, чиито развой е трудно предвидим. Например уязвимостта на Еврозоната, конфликта в Близкия изток, нарастващите опасения за забавяне на икономиките от групите БРИК (Бразилия, Русия, Индия, Китай и Next 11 (Бангладеш, Египет, Индонезия, Иран, Мексико, Нигерия, Пакистан, Филипините, Турция, Южна Корея и Виетнам), бюджетния дефицит на Съединените щати от 16 трлн. долара, все по-несигурния резултат от общите избори във Великобритания, който може да възпре икономическото възстановяване на региона. 

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ